monteren embleem op achterklep
- Boonman
- Nieuw lid
-
Ik ben mijn Volvo Amazon ('61) aan het opknappen.
Nu heb ik een embleem B18 wat ik op de achterklep wil monteren (rechts boven ter hoogte van de tankvulling). Ik vroeg mij af of er iemand is die weet hoe je dit netjes en met welk materiaal je dit op de klep vast maakt? Doe je dat met lijm/kit of ander materiaal. Idem voor op de spatborden waar ik de emblemen nog op moet plakken. Tips zijn welkom
Alvast dank
Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Vaak vindt men dit zonde en kan een bron van roest zijn, dus wordt er alleen een goed contactlijm of kit gebruikt.
Een elegante methode is met dubbelzijdig kleefband, de dunne, voorkomt boren en kliederen met lijm, heb dit bij mijn 144 toegepast en ziet er netjes uit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Boonman
- Nieuw lid
-
Dank voor je reactie. Ik ga een stoeien met kleefband om dit voor elkaar te krijgen
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Toch blijf ik wat huiverig voor het gebruik van dubbelzijdige tape als enige vorm van bevestiging. Vibraties, zeer warm weer en vooral ook bevriezend water dat tussen embleem en auto met zeer veel kracht uitzet lijken me risico's om er (altijd te laat) achter te komen dat het toch geen beste methode blijkt te zijn geweest. Het kan natuurlijk dat ik onnodig ongerust ben, maar wil het toch even melden.
Daan,
Als je een goede kwaliteit tape/kit koopt, gaat het prima.
Ter vergelijking: Bij BMW zitten alle emblemen al jaren geplakt. Ook nadat ze er opnieuw opgeplakt zijn na diefstal blijven ze keurig zitten.
Blijft het een feit dat mechanische verbindingen de sterkte en zekerheid bieden van het gebruikte bevestigings materiaal, terwijl adhesie middelen zoals kit en tape ook afhankelijk zijn van de voorbereiding en ondergrond. Als je met kit of tape in de weer gaat, zorg dan dat de ondergrond niet alleen ontvet is maar ook vrij van siliconen - die zitten steeds vaker in was producten en laten zich niet met spiritus verwijderen.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Ben begonnen met een Rally bord vast te zetten en kreeg hem er bijna niet meer vanaf.
Nadeel van het betere groene 2-zijdige plaktap is dat het dikker is, vond ik niet mooi.
Op mijn P1200 heb ik toch gaatjes geboord én geplakt, dat was een nieuw exemplaar.
Wel goed de gaatjes behandelen om corrosie te voorkomen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate