monteren embleem op achterklep

• Boonman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 21:13 #104793 door Boonman
monteren embleem op achterklep is gemaakt door Boonman
Hallo

Ik ben mijn Volvo Amazon ('61) aan het opknappen.

Nu heb ik een embleem B18 wat ik op de achterklep wil monteren (rechts boven ter hoogte van de tankvulling). Ik vroeg mij af of er iemand is die weet hoe je dit netjes en met welk materiaal je dit op de klep vast maakt? Doe je dat met lijm/kit of ander materiaal. Idem voor op de spatborden waar ik de emblemen nog op moet plakken. Tips zijn welkom

Alvast dank

Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-07-2011 08:06 #104803 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic monteren embleem op achterklep
Als het embleem nog de bevestiging stiften heeft kun je gaatjes boren, ik zou tevens een contactlijm gebruiken om trillen en betere fixatie te verkrijgen.
Vaak vindt men dit zonde en kan een bron van roest zijn, dus wordt er alleen een goed contactlijm of kit gebruikt.

Een elegante methode is met dubbelzijdig kleefband, de dunne, voorkomt boren en kliederen met lijm, heb dit bij mijn 144 toegepast en ziet er netjes uit.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Boonman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 22:21 #104835 door Boonman
Beantwoord door Boonman in topic monteren embleem op achterklep
Hallo Ed

Dank voor je reactie. Ik ga een stoeien met kleefband om dit voor elkaar te krijgen

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-07-2011 22:25 #104836 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic monteren embleem op achterklep
Toch blijf ik wat huiverig voor het gebruik van dubbelzijdige tape als enige vorm van bevestiging. Vibraties, zeer warm weer en vooral ook bevriezend water dat tussen embleem en auto met zeer veel kracht uitzet lijken me risico's om er (altijd te laat) achter te komen dat het toch geen beste methode blijkt te zijn geweest. Het kan natuurlijk dat ik onnodig ongerust ben, maar wil het toch even melden.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2011 11:21 #104849 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic monteren embleem op achterklep

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Toch blijf ik wat huiverig voor het gebruik van dubbelzijdige tape als enige vorm van bevestiging. Vibraties, zeer warm weer en vooral ook bevriezend water dat tussen embleem en auto met zeer veel kracht uitzet lijken me risico's om er (altijd te laat) achter te komen dat het toch geen beste methode blijkt te zijn geweest. Het kan natuurlijk dat ik onnodig ongerust ben, maar wil het toch even melden.

Daan,

Als je een goede kwaliteit tape/kit koopt, gaat het prima.

Ter vergelijking: Bij BMW zitten alle emblemen al jaren geplakt. Ook nadat ze er opnieuw opgeplakt zijn na diefstal blijven ze keurig zitten.

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2011 19:11 #104858 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic monteren embleem op achterklep
Ik moet zeggen dat ik zelf Daan's huiverigheid deel, maar ook dat lijm en kit tegenwoordig veel en veel beter zijn dan vroeger.

Blijft het een feit dat mechanische verbindingen de sterkte en zekerheid bieden van het gebruikte bevestigings materiaal, terwijl adhesie middelen zoals kit en tape ook afhankelijk zijn van de voorbereiding en ondergrond. Als je met kit of tape in de weer gaat, zorg dan dat de ondergrond niet alleen ontvet is maar ook vrij van siliconen - die zitten steeds vaker in was producten en laten zich niet met spiritus verwijderen.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-07-2011 00:54 #104887 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic monteren embleem op achterklep
Ik snap jullie terughoudendheid, echter het dunne witte 2-zijdige plaktape zit als een huis.
Ben begonnen met een Rally bord vast te zetten en kreeg hem er bijna niet meer vanaf.
Nadeel van het betere groene 2-zijdige plaktap is dat het dikker is, vond ik niet mooi.
Op mijn P1200 heb ik toch gaatjes geboord én geplakt, dat was een nieuw exemplaar.
Wel goed de gaatjes behandelen om corrosie te voorkomen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD