model 240
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 23:22 #103287
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
model 240 is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
HI ik kan een volvo 240 kopen (dus geen 244), 1979, met vierkante koplampen. weet iemand of er verschillen zijn uit in bouwjaren en typ 240's? ik dacht eerst dat een 240 jonger was (en dat een 244 tot 1981 was gemaakt).
mijn vraag is simpel: kan je op een vroege 240 ook onderdelen zetten van een latere 240? het aanbod onderdelen is groot, maar ik heb bijvoorbeeld een voorscherm nodig, past een 240 scherm van bijvoorbeeld een 1990 type?
mijn vraag is simpel: kan je op een vroege 240 ook onderdelen zetten van een latere 240? het aanbod onderdelen is groot, maar ik heb bijvoorbeeld een voorscherm nodig, past een 240 scherm van bijvoorbeeld een 1990 type?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-05-2011 14:54 #103299
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic model 240
een aanvulling: (kan mijn bericht niet wijzigen?)
het gaat dus om een 244, maar bij de RDW genoteerd als 240! (auto is ingevoerd en wellicht zat de RDW ambtenaar te slapen)
het gaat dus om een 244, maar bij de RDW genoteerd als 240! (auto is ingevoerd en wellicht zat de RDW ambtenaar te slapen)
31-05-2011 14:14 #103390
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic model 240
De sedan is ook nog best lang gemaakt, maar op een gegeven moment is Volvo ze 240 gaan noemen en niet meer 242/244/245.
Zie ook Wikipedia over de 200 series
Er zijn veel overeenkomsten, maar ook veel verschillen over de diverse modeljaren.
Ik weet in detail te weinig van deze verschillen, maar volgens mij is de neus anders en daarmee dus ook de voorschermen en zijn ze dus niet 1 op 1 uitwisselbaar.
Zie ook Wikipedia over de 200 series
Er zijn veel overeenkomsten, maar ook veel verschillen over de diverse modeljaren.
Ik weet in detail te weinig van deze verschillen, maar volgens mij is de neus anders en daarmee dus ook de voorschermen en zijn ze dus niet 1 op 1 uitwisselbaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-06-2011 18:35 #103556
Is er niemand die dit weet? Past een volvo 240 scherm op die van een 244? volgens de verkoper wel. en kan je een voorscherm er makkelijk afhalen?
:

- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2011 21:34 #103571
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic model 240
Gaat passen. Héél veel onderdelen gaan passen. Alleen hoe nieuwer de donor wordt, hoe meer veranderingen er zijn, en hoe meer "periferie"van zo"n onderdeel je mee zult moeten nemen.
Het scherm zit met bouten aan de rest van de carrosserie. Goed te doen.
Groet, Sven
Het scherm zit met bouten aan de rest van de carrosserie. Goed te doen.
Groet, Sven
06-06-2011 21:41 #103572
door Lars Rengersen
Alles is natuurlijk passend te maken, maar het is niet altijd plug and play.
Zie dit topic op Volvolvo.nl: 240 rechter voorscherm en rubber voorbumper (brede)
Het zou dus kunnen dat je uiteindelijk ook de knipperlichten, koplampen, front, motorkap en het scherm aan de andere kant moet vervangen.
Zie dit topic op Volvolvo.nl: 240 rechter voorscherm en rubber voorbumper (brede)
Het zou dus kunnen dat je uiteindelijk ook de knipperlichten, koplampen, front, motorkap en het scherm aan de andere kant moet vervangen.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-06-2011 21:32 #103602
Nou Lars, als ik mijn bumper motorkap, koplamp enz ook moet vervangen dan is het oude scherm laten zitten een betere optie

08-06-2011 00:52 #103623
door Lars Rengersen
Ik wil niet zeggen dat het moet, maar dat het zou kunnen dat het moet.
Op dergelijke vragen of dingen precies passen is lastig een generiek antwoord te geven, zeker via een forum.
Het beste is dus passen en vergelijken en kijken hoeveel werk erin gaat zitten om het passend te krijgen.
Dat er verschillen zijn over de verschillende modeljaren is zeker! Maar of die onoverkomelijk of te groot zijn niet.
Op dergelijke vragen of dingen precies passen is lastig een generiek antwoord te geven, zeker via een forum.
Het beste is dus passen en vergelijken en kijken hoeveel werk erin gaat zitten om het passend te krijgen.
Dat er verschillen zijn over de verschillende modeljaren is zeker! Maar of die onoverkomelijk of te groot zijn niet.