Volvo 480 register

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 20:17 #102204 door Wilfred Scherpenzeel
Volvo 480 register is gemaakt door Wilfred Scherpenzeel
Het is haast onvermijdelijk. Sinds dit jaar is ook het volvo480 type toegelaten tot de club.
Ik wil eigenlijk hiermee inventariseren of er belangstelling is onder de VKV leden voor de oprichting van een 480 register.
Ik mag aannemen dat er onder de leden verscheidene zijn die een 480 bezitten.
Ik hoor graag van jullie.

Wilfred Scherpenzeel
Monnickendam

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Ekeler (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2011 20:53 #102206 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Volvo 480 register
Dat register bestaat al een poosje: www.volvo480register.nl/

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 22:29 #102212 door Wilfred Scherpenzeel
Beantwoord door Wilfred Scherpenzeel in topic Volvo 480 register
Dat weet ik ja ! Maar dat is een club, net als de vkv club. Het is geen onderdeel van onze club.
Ik ben daar zelf lid van geweest. Maar ik ben ook 1 van die mensen die er een voorstander van is om met 1 lidmaatschap je hobby te kunnen uitoefenen. We hebben nog geen register voor de 480 binnen onze vereniging zoals het P1800 register, of het 140 register.

• Jan Snijder (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2011 22:48 #102244 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Volvo 480 register
Als lid van dit register( met een mooie 480 GT-Turbo uit 1995) ben ik het wel eens dat het aantal overgebleven 480's te gering is om deze vereniging op termijn op de been te houden, getuige het steeds verder teruglopende ledenaantal. Maar dat zullen sommige leden beslist niet met me eens zijn. Helaas is de verzuiling iets typisch Nederlands. Waar in het buitenland alle typen Volvo's verenigd zijn in één grote club (OOK de nog niet klassieke typen) kent Nederland voor ieder type zijn eigen vereniging. Wellicht zou een overkoepelende Volvo federatie een goed idee zijn. Maar daar is in het verleden al vaker over gesteggeld zonder resultaat. Maar mijn voorkeur zou het hebben, mits de identiteit per type wel gewaarborgd is.

De Volvo 700 vereniging, waarvan ik 5 jaar voorzitter( van 2005 tot 2010) ben geweest, is behoorlijk veel groter en kent al jarenlang een gestage groei. Inmiddels zijn we met 550 leden een behoorlijk grote type-vereniging die springlevend is en ook nu nog steeds een groei van 8% per jaar kent. Dat is weliswaar een goed uitgangspunt voor zelfstandigheid. Toch pleit ik al jaren voor een nauwere samenwerking met andere Volvo verenigingen. Bedenk dat ook de 850 vereniging behoorlijk groot is, evenals de 200 vereniging. En kunnen we de beschikbare gelden gezamenlijk beter en effectiever besteden. Maar om iedereen daarvan te overtuigen is niet makkelijk. En dat is wel een beetje jammer. Maar goed, wie weet, biedt de toekomst toch mogelijkheden in deze richting.

Een 480-register toevoegen aan de VKV zal op dit moment een (nog) grotere versnippering opleveren. Iets dat niet wenselijk is. Maar ik denk dat we als 480 register zeker moeten nadenken of we in de toekomst niet als register toe moeten treden tot de VKV, mits de eigen identiteit daarmee wel in tact blijft. Discussie hierover zal ik als lid zeker voeren.

En ik denk dat we binnen de VKV wat ruimhartiger naar de jongere type Volvo's moeten kijken. Dat zijn tenslotte toch de klassiekers van de toekomst die we als vereniging op termijn ook nodig hebben. Tenslotte waren de Kattenruggen en Amazon's ook nog geen 20 jaar oud toen de basis van deze vereniging is gelegd door een groepje enthousiastelingen.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-04-2011 00:28 #102248 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 480 register
Hoi Jan, je plan is prima en feitelijk bedoel je een vereniging zoals de Britse Volvo Owners Club.
De 4890 is al 16 jaar uit productie en kan daar prima bij.
De VKV heeft echter een luxe probleem, de afgelopen 41 jaar is door de leden (entree gelden & verkoop onderdelen) een aanzienlijk onderdelen voorraad/kapitaal opgebouwd. Dit is feitelijk van de leden
Momenteel staat de VKV voor een belangrijke beslissing, hoe met dit kapitaal om te gaan.
Een optie is om de clubhuis gedachte gestalte te geven middels een centrale locatie dan wel een aantal regionale 'clubhonken'.
Dit bedrag kan ook aangewend worden voor herproducties van onderdelen van de types die nu toegelaten zijn tot de vereniging.
Als het 480 Register bij de VKV zou komen moeten ook onderdelen etc voor dit type worden geregeld, gezien het kleine aantal (origineel slechts 5200 in NL verkocht) en het verdwijnen van de 480 naar schuurtjes en zelfs sloperijen, vraag ik mij af of dit verstandig en haalbaar is. Ben benieuwd hoeveel leden het huidige 480 Register heeft.

Moet bekennen dat ik 2 weken geleden mijn 480GTII turbo sep '95 heb verkocht, was 1e eigenaar maar de wagen werd nauwelijks meer gebruikt en heb er een collega (hopelijk) gelukkig mee gemaakt. Heb een C70 T5 ervoor in de plaats kunnen kopen.
Tja.

Ben benieuwd of dit draadje enige respons oproept, is de 480 het volgende model wat aan de VKV wordt toegevoegd ?

Ed van der Zee, coördinator P1800 Register

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-04-2011 10:39 #102253 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo 480 register
Misschien dan ook leuk om over een tijdje een 'V44-register' op te richten waar alleen de Ama/1800/544 toegelaten is...

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 22:57 #102270 door Wilfred Scherpenzeel
Beantwoord door Wilfred Scherpenzeel in topic Volvo 480 register
Ben in ieder geval blij dat het leeft. Zoals ik al zei ik heb als hobby volvo's. Heb een 1800e uit 71 gehad een 121 uit 69 een 1800s uit 67 en een 142 de luxe uit 71 en een 245. Alles wat ik nu nog heb (en ik ben er heel blij mee want ik blijf de 480 een hele mooie auto vinden qua styling) is een 480Gt turbo uit okt 94.
Wat ik vervelend vind is dat je meerdere lidmaatschappen voor 1 en dezelfde hobby nodig hebt. Maar ach de eerste stappen zijn gezet binnen de VKV voor het openstellen voor nieuwere typen. De deur moet alleen nog wat verder open.
En voor wat dat kapitaal betreft, heb ik ook aan meegespaard in de afgelopen ruim 20 jaar. We kunnen het allemaal mee ons graf in nemen of er ook de 'yountimer' volvos een plaatsje binnen de club mee geven.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD