wees gewaarschuwd

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-03-2011 23:16 #101719 door René Minnebo (GAST)
wees gewaarschuwd is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Helaas ben ik erin gestonken, het gaat altijd goed en eens moet het een keer gebeuren. Het gaat om de volgende persoon met de achternaam Kiers. Hij gebruikt verschillende voornamen en rekening nr's. Op de volgende site zie je wat voor schade hij heeft aangericht. Ik ben voor bijna 4 tientjes het schip ingegaan maar andere voor veel meer. Hij is zeer actief op de verkoopsites en reageert alleen maar op ad's van mensen die iets zoeken. Producten worden niet geleverd en naar je geld kun je fluiten.

Zijn E-mail die hij nu gebruikt is johan6996@hotmail.nl

www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 759778/240

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Oscar Corsten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-03-2011 00:21 #101721 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic wees gewaarschuwd
Vervelend zeg!

Heel goed dit soort berichten! En daarmee dus ook bedankt voor de waarschuwing. Ik ben gelukkig nog niet in een dergelijke val gestonken. Maar ik hoop dat de vent gepakt wordt en heeeeeeeel misschien krijg je ooit nog je 40 euro terug! :)

Groet,

Oscar

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2011 13:26 #101731 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic wees gewaarschuwd
Rene, je zou 's kunnen proberen je bank te bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn: een jaar geleden leek ik in een zelfde soort situatie beland, ik had een webwinkel betaald die achteraf niet meer bleek te bestaan (roestridder.nl). Toen contact gezocht met mijn bank (Rabo) en ik meen me te herrinneren dat die me vertelde dat als ik aangifte zou doen bij de politie ze het geld terug zouden kunnen storten of iets dergelijks.

In mijn geval ben ik gelijk zelf op onderzoek gegaan en heb ik de persoon achter het bedrijf kunnen traceren en heeft die alles netjes betaald (na langdurig aan z'n kop zeiken, dat wel).

Succes!

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2011 14:03 #101732 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wees gewaarschuwd

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Rene, je zou 's kunnen proberen je bank te bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn: een jaar geleden leek ik in een zelfde soort situatie beland, ik had een webwinkel betaald die achteraf niet meer bleek te bestaan (roestridder.nl). Toen contact gezocht met mijn bank (Rabo) en ik meen me te herrinneren dat die me vertelde dat als ik aangifte zou doen bij de politie ze het geld terug zouden kunnen storten of iets dergelijks.

In mijn geval ben ik gelijk zelf op onderzoek gegaan en heb ik de persoon achter het bedrijf kunnen traceren en heeft die alles netjes betaald (na langdurig aan z'n kop zeiken, dat wel).

Succes!

Zelf ook wel eens gedaan! Onnozele medewerkster bij de bank gaf me gewoon de adres gegevens! Toen kon ik het natuurlijk zo doorspelen aan de politie & zelf mn geld halen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 12:58 #109035 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wees gewaarschuwd
En wellicht weer even oppassen (maar misschien ben ik paranoia):
In dit geval weer een gezocht advertentie van mij, vervolgens:
a) Reactie enkele minuten na plaatsing
b) Artikel in nieuwstaat (vreemd voor een gebruikt auto onderdeel, maar OK)
c) "Toevallig" een grote afstand
d) Geen foto beschikbaar "m'n USB is stuk" (als bewijs dat iemand het product echt heeft)

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 13:40 #109041 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wees gewaarschuwd
Lars,

mijn oplichter weigerde zijn tel nr te geven en kon ook geen serie nr geven van het artikel, voor de rest komt het aardig overeen maar kan iemand anders zijn.

Je kan ook even de schijn ophouden en mededelen dat je binnenkort in de buurt bent en dat je langs wilt komen, dus vraag je zijn tel nr en het adres waar hij woont. Hoor je dan niks meer dan weet je genoeg

Je kan ook even hier een check doen. www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 759778/240

• Sieds Hiddema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-12-2011 19:29 #109054 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic wees gewaarschuwd
Gelukkig is de ramp nog te overzien en ga je hieraan niet failliet, maar leuk is anders.
Dit risico lopen we dus allemaal bij kopen op internet.
Maar precies de kenmerken die Lars schrijft zijn bij mij een trigger dat er iets niet klopt.
Ik wil zwz contactgegevens hebben en controleren of het telefoonnr klopt.

Had een tijdje terug luchtfilters gekocht voor mijn klassieke Honda's in Duitsland bij een E-Bay winkel en die waren niet goed.
Gelijk terugestuurd + mailtjes gestuurd dat ik mijn geld terug wilde maar ze gaven geen bericht terug.
Wanneer je via PayPal betaald kan je een claim indienen bij PayPal wanneer het niet klopt en verhalen zij het bij de verkoper.
En binnen twee weken had ik mijn geld terug van PayPal en van de verkoper niets meer gehoord.

Maar ook bij het kopen van b.v. een Harley of Volvo V70 op Mobiele.de worden veel mensen opgelicht.
Pracht auto of motor, niet duur, plaatje van internet geplukt, z.g.a.n., altijd partikulieren, betalen via Western Union (is contant via het postkantoor) Shipping firma's waarvan de websites vals zijn, adressen waar de auto of motor staat zijn vals (vaak Engeland) en toch betalen mensen geld, want het is zo goedgoed en zijn dan 5000 of 8000,- euro kwijt.
Heb dit een keer helemaal meegespeeld en werd toen behoorlijk bedreigd toen ik afhaakte.
En dit zijn vaak Balkan mensen.

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 19:43 #109055 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wees gewaarschuwd
Met dank aan de gepaste actie van Marktplaats

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u waarschijnlijk met een oplichter heeft te maken.

Het betreft hier inderdaad een fraudeur. Uw gevoel was niet verkeerd. Wij hebben inmiddels maatregelen genomen en het gebruikersaccount geblokkeerd van de site.

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-12-2011 20:09 #109058 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic wees gewaarschuwd
Ook ik ben vorig jaar de dupe geworden van Nico Kiers uit Middelburg door een "gezocht"advertentie, 50 euro kwijt.
Heb toen aangifte gedaan bij de politie maar kennelijk helpt dat geen zier! Hij is gewoon nog altijd als oplichter aktief!
Sindsdien google ik een mij onbekend persoon om niet weer beduveld te worden.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 20:39 #109061 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wees gewaarschuwd
Ja, deze 'geen knip voor de neus waard mensen' kom je helaas nog al eens tegen op internet.
Soms spelen ze het heel goed en denk je van 'ach is maar een paar tientjes' .

Sinds ik op internet spullen koop, betaal ik via PayPal, kost een paar euro meer, maar is het geld dubbel en dwars waard.
Het systeem van feed back geven werkt ook, helaas kunnen die types zo weer met een ander emailadres/website aan de gang.

Dus als je iets koopt kijk dan bij de reviews en aantal onderdelen verkocht, dan zie j ezo wat de goede mensen zijn

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD