alv, wat doen we ermee???

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2001 21:10 #57767 door
alv, wat doen we ermee??? is gemaakt door
Hij komt er weer aan, de ALV. 24 mei a.s., de zondag voorafgaand aan het kampeerweekend. Zou het een vergadering van het standaard kaliber worden? 85 maal hetzelfde gezicht en evenzoveel malen dezelfde, saaie vragen en antwoorden, dezelfde zouteloze kritiek op de kosten van VCM, omdat er toch ergens over gezeurd moet worden? Of, komen er plotseling 85, of misschien wel 185, nieuwe gezichten van mensen die wat nieuw leven in dit "evenement" willen blazen? Waarom lukt het maar niet om de ALV een feestje te laten zijn? Wie het weet mag het zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2001 23:45 #57910 door
Beantwoord door in topic alv, wat doen we ermee???
Beste Rob en andere aangesproken actieve leden,ik ben inderdaad één van de 85 leden die na bijna 25 jaar lidmaatschap af en toe nog de moeite neemt om mijn gezicht te laten zien op de ALV. En ik heb inderdaad mijn EIGEN mening over een heleboel zaken binnen de club. Is dat soms te lastig, of wordt betrokkenheid tegenwoordig helemaal niet meer gewaardeerd? In mijn opvoeding heb ik geleerd dat een ander best een andere mening mag toe gedaan zijn dan jouw mening, hoor het aan, respecteer het, en ga kijken naar de overeenkomsten, ten einde bruggen te kunnen bouwen om tot een voor beiden aanvaardbaar werkoverleg te kunnen komen.Naar aanleiding van de vorige ALV heb ik naar de secretaris een brief gestuurd, met daarin verwoord mijn mening over een aantal zaken, vraag die maar eens op, als jou dat echt interesseert. De ALV is niet slechts een formaliteit en plichtpleging voor diegenen die nu toevallig functies bekleden. De tegenkandidatuur van Wiebren de Jong was een waarschuwing van oudere, nog steeds betrokken leden, om waarden en normen te blijven respecteren, ouwe(lee) jongens krentenbrood, jonge jongens en meisjes ook welkom overigens, dat was eens de clubgeest, Volvo LPG omdat dat zo lekker goedkoop en trendy is, daar heb ik meer moeite mee.Een ieder mag en moet zijn of haar eigen mening hebben, binnen een vereniging heeft een ALV wel degelijk een functie van klankbord voor het bestuur.Wat moet je ermee? Als er zich nog minder leden zodanig betrokken voelen bij de vereniging dat zij niet komen, en als hun aanwezigheid ook niet op prijs gesteld wordt, dan kan je de tent maar beter opdoeken.Was dat de echte achtergrond van jouw vraag?Siang Phoa0943

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2001 12:20 #57909 door
Beantwoord door in topic alv, wat doen we ermee???
Het lijkt voor de hand te liggen Siang, de ALV is al jaren zo dood als een pier. Ik heb absoluut geen moeite met goede gefundeerde meningen. Het probleem is dat ik ze niet of nauwelijks hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2001 16:05 #57908 door
Beantwoord door in topic alv, wat doen we ermee???
De ALV is ook geen feestje het is iets puur zakelijks.Het gaat tenslotte ook om een hoop geld en veel belangrijker de mensen die er een hoop tijd in stoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2001 19:14 #57907 door
Beantwoord door in topic alv, wat doen we ermee???
De mensen die er een hoop tijd instoppen willen misschien graag wat meer ontwikkeling in het geheel hebben. Ik denk dat het net zo is als met de gewone verkiezingen in Nederland: de grote meerderheid hoor je niet. Alleen een kleine groep mensen komen steeds.Dat kun je die mensen niet kwalijk nemen. Juist omgekeerd: waarom komt die meerderheid niet opdagen. Een vereniging met ongeveer 4000 leden moet toch zeker 1000 leden kunnen verzamelen bij een alv?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 13:46 #57906 door
Beantwoord door in topic alv, wat doen we ermee???
Beste Rob,Ik sluit mij geheel aan bij de visie van Siang en heb slechts een aanvulling....Het feestje maak je zelf, de leden dus.Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.