kip aan het spit systeem voor amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2001 22:03 #57761 door
Op dit hulpmiddel wordt als ik er naar informeer, tot nu toe, meestal lacherig gereageerd. Dat is jammer want, hoewel misschien niet zo bekend, bestaat het wel en het lijkt mij erg handig. Met een dergelijk systeem kun je een kaal carrosserie los van de grond om zijn lengte as draaien. Ik ben van plan er een te ontwerpen/maken die met gemonteerd carrosserie en al transportabel is, zodat een "Amazon" dan tijdens de volledige restauratie gemonteerd kan blijven. Als het er komt is het misschien een aardig item om via regio's aan clubleden beschikbaar te stellen. Dus, beste Volvisten, graag jullie tips, adviezen en ander opbouwend commentaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 01:08 #57922 door
Beantwoord door in topic kip aan het spit systeem voor amazon
Hoi Robert,Een goede vriend van mij heeft er zelf een gemaakt, werkt perfect !Hij heeft er zwenkwielen ondergemaakt zodat het geheel rijdend is.Hij heeft er een kale combi inhangen, ik zou niet weten of het ook voor een complete (zwaardere) auto zou kunnen.Hij heeft de bumpersteun gaten in de balken gebruikt voor de ophanging.Ik zal hem vragen of ik zijn telefoonnr. door mag geven.Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 12:54 #57921 door
Beantwoord door in topic kip aan het spit systeem voor amazon
Hallo RobertIk zat zelf te denken aan een kantelbrug die ik op een beurs gezien heb (voor de regio's) ik ben dit nog aan het uitwerken. Je weet wel kosten baten en verzekering etcRené Ruiter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 13:43 #57920 door
Beantwoord door in topic kip aan het spit systeem voor amazon
Beste Robert,Dit is hét probleem bij een restauratie, mag ik je vertellen hoe het bij mijn wagen is gegaan.Las van een stevige U-profiel twee dwarse balken met opstaande poten die aan de wagen worden bevestigd met bouten tpv de voortrein en een bij de voorste draagarmrubbers van de achter-as.Twee stevige zwenkwieltjes onder ieder en de zaak is rollend.Vervolgens een knikprofiel van hetzelfde U-profiel maken wat gemonteerd kan worden aan de zijkant en de wagen kan moeiteloos op de zijkant worden geplaatst.Wat tegenwoordig steeds vaker op autobeurzen wordt aangeboden is een soort halve maan systeem waarin de wagen(op dezelfdewijze bevestigd)ahw staat, mbv een boormachine kan de wagen worden gekanteld, echter dit systeem kost een slordige 1500 gulden en zou voor de Regio's interessant zijn aan te schaffen.Mocht je geïnteresseerd zijn in de tekening van mijn constructie mag je me mailen.Vriendelijke groeten.Ed van der ZeePR staflid V44

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2001 21:08 #57919 door
Beantwoord door in topic kip aan het spit systeem voor amazon
Beste Ed,Momenteel is mij PV544 uit 1965 helemaal gestript. De volgende stap is de bodem behandelen. Jouw oplossing met de kantelinstallatie zou een uitkomst voor mij kunnen zijn. Hoe kan ik aan de tekening komen?Groet,Jan Pieter (lidnr 9403)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2001 15:44 #57918 door
Beantwoord door in topic kip aan het spit systeem voor amazon
ik ben geinteresseerd in de tekening bedankt alvast haijo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.