niet alle zaken alleen via internet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2001 12:36 #57756 door
Wat is het toch fijn om op internet te zijn. Maar niet iedereen heeft al toegang tot dit medium. Ook zijn er (echt waar!) mensen die er helemaal geen interesse voor hebben. Daarom moeten we er voor waken, dat die mensen, niet meer de mogelijkheid hebben om de broodnodige informatie te vinden. Onze Volvo's werden toch gemaakt in het kroontjspentijdperk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2001 17:42 #57942 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Beste Joep,ondanks het feit dat ik dit forum lees, en ook participeer in de E-group van V44-midden, kan ik jouw voorzichtige waarschuwing waarderen en ondersteunen.Wij dienen inderdaad ervoor te waken, dat er geen informatie van algemeen belang uitsluitend via dit medium gepubliceerd wordt, evenals ervan doordrongen te zijn, dat er tallozen zijn, die hun mailbox eens per zoveel weken legen.Siang Phoaksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2001 21:24 #57941 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Beste Siang,Eens met je opmerking. Ook is het zo dat we alle waardevolle informatie die we via dit kanaal, het forum, gepresenteerd krijgen op enige wijze moeten bewaren voor de toekomst. Technische info, oplossingen voor specifieke problemen zouden breed beschikbaar moeten blijven.Groet,Jan Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2001 13:25 #57940 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Goed idee Jan Pieter.Al enige tijd staat er in de linkerbalk een linkje naar 'techniek'. Dat staat er niet voor niets. We zijn bezig om ALLE technische artikelen die in het Volvo CLassic Magazine ooit zijn verschenen als PDF bestand toegankelijk te maken voor leden. Dan kun je dus zoeken naar een specifieke oplossing voor een probleem. In de loop van de tijd zijn natuurlijk al enorm veel vragen beantwoord.Overigens, dat kan nog verder gaan. We zouden ook officiele service manuals kunnen gaan plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2001 18:59 #57939 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Het begin van deze "discussie" ging over het feit, dat juist niet alle info alleen via deze weg beschikbaar moest zijn. Jouw antwoord past m.i. dus niet in deze discussie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2001 11:48 #57938 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Nou ja...Ik wil maar aangeven dat, naast de bestaande kanalen dit soort oplossingen enorm veel werk gaan schelen. Het is al moeilijk om voor alle taken actievelingen te vinden. Als de hoeveelheid werk voor die actieven dan langs deze weg verkleind kan worden is dat prima. Maar er zal altijd (volgens mij helaas) een groep leden blijven die internet ofwel niet zien zitten, ofwel er gewoon niet aan toe komen. Om het maar eens heel zwart wilt te zeggen: als we het Volvo Classic Magazine zouden afschaffen, en we zouden de helft van de hoeveelheid inspanning die in het produceren van dat magazine zitten gebruiken voor internet, dan zou dat (1) de vereniging rond de 100.000,- minder kosten, en (2) de informatie zou altijd beschikbaar zijn (opzoekbaar). en (3) het zou aanzienlijk minder werk zijn.Dus: als de niet actieve leden willen dat de actieve leden het wat kalmer aan kunnen doen, dan alles via internet (over laten we zeggen 5 jaar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2001 14:22 #57937 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Ik zal de voordelen voor informatie op internet niet graag onderschatten. Maar ik heb toch nog een paar opmerkingen op jouw bericht:De kosten voor de club: ik heb er niet echt goed zicht op, maar de inkomsten van deze site zijn nog niet te vergelijken met de inkomsten van het VCM.Opzoekbare informatie: Dat is mooi, maar een naslagwerk is het niet. Ik denk niet, dat er veel mensen zijn, die een beeldscherm met internet in hun garage hebben. Daar is toch het "ouderwetse" boek of tijdschrift op zijn plek. Minder werk: Ja, maar dat werk wordt door nog minder actieven gedaan en dus zal de kwetsbaarheid van de club dan ook toenemen.Hiermee geloof ik, dat ik wel heb gemeld, wat ik had willen zeggen: Een kombinatie van beide media is m.i. een sterke conbinatie.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2001 11:45 #57936 door
Beantwoord door in topic niet alle zaken alleen via internet
Gelukkig zijn er leden die het echt leuk vinden om zo een mooi blad te maken als wij hebben.Internet zal dit nooit kunnen evenaren.Overigens gaat 3/4 van onze contributie naar het VCM (klopt toch penningmeester?)Als het VCM wordt opgegeven ben ik de eerste die mijn lidmaatschap opzegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.