p120 of p130 amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2001 15:48 #57725 door
p120 of p130 amazon is gemaakt door
Ik ben even het spoor bijster wat betreft de benummering van mijn volvo amazon.De papieren (zweedse, oorspronkelijke)vermelden een serie nummer: 13134Ik zoek het op in de onderdelen klapper (voorwoord) en zie dat deze dus thuis hoort bij de P130.Verder zie ik op het formulier "Vagverket" onder Farbikat/Typ staan: "volvo P 120-13134"P120???Ik snap het even niet meer, kan iemand mij verder helpen?Groeten,Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2001 20:36 #58070 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
ach ja, Volvo is altijd goed geweest in nummertjes. Volgens mij betekent P130 dat het een twee-deurs is, P120 dat het een vier-deurs is. Het typeschildje op de spatschermen vermeld altijd P120 (of P121?) en P122S. Dat laatste slaat dan weer op dubbele carbs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2001 20:55 #58069 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
Ja, Ik kan me deverwarring voorstellen....De eerste amazon was ...4 deurs en had de naam P120, de 2-deurs versie werd P 130.Door de rechtszaak van Kreidler te verliezen mocht de naam "Amazon" niet meer worden gevoerd en verdwenen de geschreven badeges van het voorspatbord en werden vervangen door121 (B 18A enkele carb, later B20), 122S (B18D met dubbele SU's) en 123 GT (met B18B en dubbele SU's).De nummeridentificatie in het onderdelen boek (verkrijgbaar in het VOD) laat de 6 cijferige nummers verklaren.Zoals bv 133341 is een B20B met motor 496910 en M40 versnellingsbak.Lijkt ingewikkeld maar is het, na enig zoeken in de juiste boeken, nietOp naar het VOD dus.Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2001 12:03 #58068 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
Ed,Dat is prezies het boek waarin ik de identificatie P130 achterhaalde.Maarrrr, ik zit een beetje met de papieren die ik bij de auto heb gekregen. Chassis en motor en type nummer kloppen nog, maar ze hebben voor het typenummer P120 gezet. Hebben ze hier een fout gemaakt?Kan ik hiermee nog problemen krijgen (RDW, verzekeringen)Welke papieren zijn er in totaal nodig om aan te tonen dat mijn vader de toenmalige rechtmatige eigenaar was? Ik heb papieren van de eigenaar die de Amazon uit Zweden heeft gehaald en doorverkocht heeft aan mijn vader.Ik moet er niet aan denken dat mijn mooi opgeknapte auto straks weggesleept wordt omdat ik niet voldoende kan aantonen.Wellicht schiet ik hierin een beetje door en is er een eenvoudig antwoord op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2001 00:28 #58067 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
Ik begrijp niet helemaal wat je angst is...staat de wagen nog op een zweeds kenteken ? is hij al ingevoerd ?Belangrijke papieren zijn:1. het kentekenbewijs van het land van herkomst, datum afgifte 1e kenteken !! (om de belastingvrij status te verkrijgen) 2. het betalingsbewijs/quitantie van de aankoop, dit om te voorkomen dat de douane de wagen moet gaat taxeren bij invoer (zullen ze toch wel checken)hier betaal je de BTW over3.Invoerpapieren, bewijs dat de wagen is ingevoerd, een amazone is per definitie zgn BPM vrij (ouder dan 25 jaar)Normaal gesproken zal op het kenteken deel 1 van een amazon het typenummer met de letter van het productie jaar gevolgd door het chassisnummer staan, het type dient dan door RDW correct te worden weer gegeven.P130 voor een 2-deurs.Ik zou niet weten waar je je zorgen over maakt, je hebt toch de papieren van je vader bij de wagen......Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2001 21:56 #58066 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
De Amazon had oorspronkelijk de fabrieksaanduiding P1200, later werd '120' als verzamelnaam voor de hele serie gebruikt. Zo werd de kattenrug intern aangeduid als 110 en de p1800 als 180.De vierdeursvarianten van de Amazon hadden binnen de serie de aanduiding 121 en 122S. Die werden later aangevuld met de tweedeurstypen, 131 132 en 133 (GT) en de stationcars 221 en 222. De verwarring rond type-aanduidingen is groot, soms lijkt het zelfs of Volvo zelf het spoor bijster was. dat verklaart wellicht ook de dubbelzinnige aanduiding in de Zweedse kentekenpapieren, waar de Amazon ook algemeen bekend was als de 120 serie, waarna het chassisnummer meer duidelijkheid gaf over het type.Rudolf Kleijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2001 18:09 #58065 door
Beantwoord door in topic p120 of p130 amazon
Arno,Ik heb precies hetzelfde type en het is een P 130, omdat het een 2 deurs is.Maar bij Volvo hebben ze er indertijd echt een zootje van gemaakt, ze halen koets (2 deurs) en motornummers door elkaar.Anne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.