strippen van een amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2001 12:39 #57724 door
strippen van een amazon is gemaakt door
Ik heb een Amazon uit 1958 die ik wil strippen en weer wil opbouwen. Dit is voor mij de eerste keer. Ik ben daarom op zoek naar informatie en handige tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2001 15:57 #58074 door
Beantwoord door in topic strippen van een amazon
Ik heb zo'n 15 jaar geleden ook mijn Amazon geheel gedemonteerd. Daarbij waren een paar simpele adviezen uit Classic & Thorougbred Cars bijzonder welkom:1) demonteer in grote delen. Bijvoorbeeld: waarom zou je de hele voortrien uit elkaar halen als je er nog niet aan toe bent. Haal de voortrein van de wagen af en sla hem compleet op.2) maak veel foto's en tekeningetjes hoe dingen in elkaar zitten. Ook een beschrijving van de manier (volgorde) waarop je iets uit elkaar haalt helpen later bij het weer opbouwen.3) plak labeltjes aan onderdelen (moertjes en andere kleine dingen in plastic zakjes met een labeltje eraan). Schrijf op dat labeltje bijvoorbeeld een nummer, en noteer dat nummer in een schriftje, met de tekening/omschrijving waar het vandaan komt.En verder: stug doorwerken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2001 16:38 #58073 door
Beantwoord door in topic strippen van een amazon
Beste Pascal, los van de nuttige tips van Sjef, lijkt me een goede aanwijzing in de zin van een werkplaatshandboek, Haynes Manual en/of bv de CD-Rom van Scandcar een aan te bevelen startpunt. Bel ook eens rond of één van de restaurateurs momenteel bezig is met een Amazon. En bovendien: weet van te voren of jouw wagen momenteel compleet is, en of er nog vervangplaatwerk te krijgen is voor met name het front, spatborden etc, een 1958-er is in detail toch echt anders dan een 1970-er Amazon.Veel plezier en voorpret,Siang Phoa, ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2001 10:45 #58072 door
Beantwoord door in topic strippen van een amazon
Heel veel vragen en goed kijken naar bestaande wagens. De adviezen van Sjef van Harte nemen, en het liefst kijken bij andere die al aan het restaureren zijn. Als je snel bent kan je bij mij nog kijken naar mijn Combi die ik aan het restaureren ben. Ik ben al aan het opbouwen, een vriend van mij is nog aan het lassen etc. Ik heb mij voorgenomen en ook gedaan om elke dag iets aan de wagen te doen, wat is niet belangrijk, wel door blijven gaan. De ene dag een kwartier de volgende 2 uur etc. Veel succes rené

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2001 20:32 #58071 door
Beantwoord door in topic strippen van een amazon
Alle reeds genoemde tips zijn hele duidelijke en bruikbare tips. Ik ben zelf momenteel ook aan het opbouwen en heb ervaren dat het superbelangrijk is om alles goed geordend op te bergen als je gaat slopen. Ik heb dat 10 jaar geleden ook gedaan en daar heb ik nu voordeel aan. Ook is het zeer belangrijk niets weg te gooien voordat je een nieuw of vervangend onderdeel daarvoor hebt aangeschaft. Soms zijn onderdelen waarvan je denkt dat ze vast wel leverbaar opeens niet meer leverbaar. Als je dan de oude (verroeste) onderdelen nog hebt bewaard kun je die altijd nog laten stralen en verzinken. Verder zou ik willen zeggen: schrik nergens van zeker niet als je amazon terug komt van de straler........ Ga rustig door met inlassen en als het even niet lekker loopt gewoon een pauze van een paar dagen, weken o fmaanden inlassen. Dan komt het zeker allemaal goed na verloop van tijd. (Mijn amazon zal na 10 jaar volgende maand weer op de Nederlandse wegen te bewonderen zijn.) Succes!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.