verzekering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2001 09:07 #57685 door
verzekering is gemaakt door
De autogordel is opgelost (dank Remko). Volgende kwestie: verzekering. Alvorens tot De Koop over te gaan probeer ik te achterhalen wat de Amazon '68 me aan verzekering gaat kosten. Ik heb al wel wat oldtimer-verzekeringen ontdekt, maar die hanteren vaak een maximale kilometrage van 12.00 km/jaar. Terwijl ik nu al - niet eens in een Volvo... - zo'n 15.000 per jaar rijd.Wie heeft tips, adressen, ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2001 16:36 #58208 door
Beantwoord door in topic verzekering
Zo gauw als je op gas rijdt zeggen ze bij de Gio dat je dus meer dan ongeveer 12.000km rijdt. tot 20.000km bijvoorbeeld. Dit is wel reeel. Verder heb ik een grotere dan alleen WA verzekering zodat ik niet een groot probleem heb als een of andere idioot mijn auto aan gort rijdt of andersom. Dan kom je automatisch in een wat duurdere maar bredere verzekering uit.Groeten,Rob Spoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2001 21:45 #58207 door
Beantwoord door in topic verzekering
Hoi Marc. Je kunt bij Gio een oldtimer ook laten verzekeren voor dagelijks gebruik. Deze is wel duurder maar daar staat tegenover dat je meer ruimte hebt met je max. kilometrage. Ook ben je dan verplicht om je auto jaarlijks te laten taxeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2001 09:08 #58206 door
Beantwoord door in topic verzekering
Ook dit is wel op te lossen: ik ben verzekerd bij de firma Classico (ik geloof in Zwolle). Deze heeft geen max. kilometrage en kost geloof ik zo rond de Hfl. 350,-. Of het verder een goede verzekeringsmij. is weet ik niet. Nog geen schade gereden ;-) Heel veel vertrouwen heb ik er eerlijk gezegd niet in. Iemand beval mij de Volvo verzekering aan. Deze schijnt een speciale oldtimer verz. te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2001 18:07 #58205 door
Beantwoord door in topic verzekering
De Volvo verzekering heeft inderdaad een old-timerverzekering. Ik kreeg daar eerst te horen dat een kilometrage van 7500 was toegestaan,maar toen ik de polis kreeg stond er op :recreatief gebruik en 15000 km/jaar. Kostenongeveer 260 gulden voor WA incl. ongevallen-inzittenden verzekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2001 13:25 #58204 door
Beantwoord door in topic verzekering
Nou, ik heb hier een offerte liggen die inderdaad maar tot 7500 km gaat voor de amazon oltimer verzekering...Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2001 08:07 #58203 door
Beantwoord door in topic verzekering
Ja, zo ging het bij mij ook, dus dacht ik danmaar 7500 km/jaar. Toen ik de polis kreeg wasdit veranderd in 15000 km/jaar. Waarom dit isgebeurd of dat het een fout is weet ik niet.Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-08-2001 15:01 #58202 door
Beantwoord door in topic verzekering
Hoi Marc,Net als jij betreft mijn tweede vraag ook de verzekering!Op de vorige vraag kreeg ik van jou een antwoord dus ik hoop nu ook weer.Ik krijg bij verzekeraars alleen maar te horen dat je een klassieker alleen goedkoop als '2e' auto kunt verzekeren terwijl ik mijn Amazone als enige auto wil gebruiken.Sommige zeggen dat als je lid van een oldtimer club bent je je auto goedkoper kunt laten verzekeren. Is dat waar? en hoe heb jij het uiteindelijk aangepakt?Alvast weer bedankt!Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2001 14:57 #58201 door
Beantwoord door in topic verzekering
Ha Rob. Fijn om te merken dat nieuwbakken Amazon-rijders allemaal dezelfden fasen moeten doormaken... De mijne heb ik verzekerd bij GIO - daar is het mogelijk een oldtimer ook als eerste auto te verzekeren. En betrekkelijk goedkoop. Zij hebben een deal met de V44-club, geloof ik. Voorwaarde is wel dat je een taxatie-rapport moet overleggen. En dat kan dan ook weer bij de V44-vereniging (kost maar f 35,-). Het lidmaatschap van de V44-vereniging is dan wel weer vrij kostbaar, maar dat verdient zich ooit nog wel eens terug. Hoop ik. Waar ik me echter wel op verkeken heb, is dat je je opgebouwde no-claim van een vorige auto pas kunt meenemen als je deze auto niet meer hebt. Het lukt mij maar niet m'n 'vorige' auto te verkopen (iemand interesse in een gave Citroen BX?), en moet dus voorlopig bij GIO de volle mep betalen... Adres van de website van GIO is te vinden via de Regio Midden Pagina (zie Links). Daar kun je dan ook meteen een offerte laten maken. Succes & groet, Marc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.