helling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2001 09:32 #57482 door
helling is gemaakt door
De B18 van mijn Amazon uit 67 is niet helemaal meer in topconditie en houdt af een toe een beetje in. Ik kan er wel gewoon 120 mee rijden op de snelweg. Volgende week wil ik naar Belgie waar in de weg enkele stukken met een helling van 12 procent zitten. Zou ik deze helling prima kunnen nemen of bestaat er een kans dat ik dat niet haal? Iemand enig idee/tip/ervaring?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2001 12:56 #58711 door
Beantwoord door in topic helling
Hangt er een beetje vanaf wat je bedoel met "niet meer in topconditie". Kompressie verlies of iets dergelijks. Ook de te nemen hellingen spelen een rol. Is het een korte steile of een lange helling. Over het algemeen zal een korte steile met een aanloopje minder problemen geven. Probeer eens de oprit van een hoge brug. Bij Rotterdam heb je bijvoorbeeld de van Brienenoord brug. Zeker vanaf Dordrecht is dit een lekker proeg hellinkje. Kom je hier goed tegen op zal ik me zeker geen zorgen maken. P.S. Een paar maanden geleden heb ik ook in de Ardenne gereden met een P1800 die niet helemaal meer lekker is maar gaf ook geen problemen. Sucses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2001 12:38 #58710 door
Beantwoord door in topic helling
Inderdaad bedoel ik compressieverlies. Kleine, steile hellingen als bij de Brienenoord brug zijn geen probleem. Ik ben alleen een beetje bang voor de langere echt steile stukken in bv Ardennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2001 12:49 #58709 door
Beantwoord door in topic helling
Als je de van Brieneoordbrug zonder problemen pakt zal ik me zeker geen zorgen maken over de hellingen in de Ardenne. Immers hellingen van 12% zijn er niet veel en die zijn zeker niet lang. Je moet dan denken aan stukken van +/- 300 mtr. Wel voor de zekerheid extra olie meenemen. Goede reis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.