historische waarde 544 sport

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2001 20:12 #57425 door
Ik heb een originele NL 544 sport 6 volt(B16 2 su) van 1961, de auto is keihard, nog nooit aan gelast, maar heeft 22 jaar in een schuur gestaan ik was van plan deze auto om te bouwen naar B18 / Schijven etc.Nu krijg ik van diverse kanten commentaar dat dit zonde is omdat een B16 Sport van 1961een bijzondere uitvoering is Is dit zo ? het gaat mij niet om de financiele waarde, maar puur om de historische waarde, wie geeft advies/commentaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2001 20:14 #58877 door
Beantwoord door in topic historische waarde 544 sport
Ter aanvulling de auto moet wel compleet opnieuw opgebouwd worden, en gespoten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2001 16:23 #58876 door
Beantwoord door in topic historische waarde 544 sport
Historische waarde vind ik een groot woord voor een Volvo 544, immers er zijn er veel van geproduceerd en er zijn er nog veel van over, bovendien is de toegepaste techniek erg simpel. Een gaaf exemplaar is altijd de moeite waard om te bewaren en nu is maar de vraag wat ga je met deze auto doen, voor dagelijks gebruik is deze auto niet meer geschikt dus blijft over hobby gebruik, en dan vind ik dat je hem in orginele staat moet laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2001 23:56 #58875 door
Beantwoord door in topic historische waarde 544 sport
Met alle respect voor het standpunt van Kees, is het mijn mening, dat, als jij de auto na de (omkeerbare) modificaties vaker zult gebruiken, dat voor jouzelf meerwaarde geeft. Een privé museum stuk te hebben terwijl je geen museum hebt, vind ik onzin.Als je vindt, dat je om mee te komen in het huidige dagelijkse verkeer schijfremmen en een zwaardere motor nodig hebt, dan kan ik dat begrijpen. Aan de andere kant weet ik uit ervaring tijdens de meerdaagse toertochten waarover ik al vaker reisverslagen heb geschreven voor VCM, dat ook B-16 544's ondanks of juist vanwege de 3-versnellingsbak, vermits zeer kundig gereden, een Amazon met B-18 prima kunnen bijhouden. Daarbij denk ik aan locaties als stille landweggetjes in de Dolomieten en/of de Pyreneëen. Maar ik ben het geheel met Kees eens, dat de wagen in standaard uitvoering niet ontworpen is om met 120 km/h met 20 meter afstand tot voor- en achterligger op de autosnelweg af te beulen.Keuzes? De keuze ligt geheel bij jou, het is jouw auto.Siang Phoa ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.