engelse sleutel maten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2001 08:40 #57384 door
engelse sleutel maten is gemaakt door
Ik wil me een aantal Engelse steek/ring sleutels aanschaffen, maar natuurlijk niet het hele pakket van een of ander duur merk. Goed moet het wel zijn, en om e.a. nuttig te houden zou ik gewoon een aantal maten willen selecteren die het meest voorkomen in een volvo amazon (63). Kan iemand me een aantal (of alle) voorkomende maten geven???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2001 16:12 #59018 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
er is een set, speciaal voor de amazon, te koop bij het vod.; die weten ook de maten. vr. groeten, bert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2001 21:37 #59017 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
In dat geval raad ik je aan een kleine set te kopen met 3/8" ratel-aansluiting. Goedkoop is bij gereedschap duurkoop, maar goedkoop in Engelse maten zul je hier niet snel vinden (tenzij je via iemand die geregeld in de VS komt een leuk setje kunt kopen want daar zijn duimse maten heel gangbaar).Ik gebruik de D 30 DAZ-set van Gedore. Die is klein, bestaat uit een eenvoudige 3/8" ratel (er zijn ook setjes met luxere ratels te koop), een verlengstuk, 10 doppen en een stevig metalen doosje. De maten die erin zitten zijn: 1/4", 5/16", 11/32", 3/8", 7/16", 1/2", 9/16", 5/8", 11/16", 3/4.De maten die je het meest zult gebruiken zijn 1/2" en 3/8". Van die twee heb ik ook in steek/ring-sleutel. Aan de gebruikssporen te zien heb ik in ieder geval de laatste 6 maten van de set gebruikt (de kleinere zul je eerder in het interieur aantreffen, en daar heb ik nog niets aan gedaan).Naast de doppen in de set heb ik later nog drie extra maten gekocht die ik nodig bleek te hebben, dat zijn: 7/8", 1" en 11/8". De laatste twee hebben een 1/2" ratel-aansluiting.Groeten,Lennard1970 P131

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2001 10:41 #59016 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
Ik heb enkele dagen geleden een metrinch set gekocht waarmee metrisch en inch kan worden vastgepakt...patent spul...maar toch een beetje vreemd. Dat zat dus niet lekker, de volgende dag terug en voor hetzelfde geld (om te beginnen maar heb toch maar wat meer gepakt en bijbetaald)een 8 delige Hazet set (ring/steek) gekocht. Een ribje uit je lijf, maar als je de 3/8" sleutel voor de eerste keer op de handremkabel bevestiging op de trommelrem zet...ben je het volledig vergeten. Een set voor het leven.... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2001 20:29 #59015 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
Correctie: de maten die je met vaakst nodig hebt zijn 1/2" en 9/16".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2001 22:34 #59014 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
In Nieuwediep, in de provincie Groningen, is een sloperij van lebervoertuigen. Ik heb daar voor mijzelf vrijwel een volledige set kunnen vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2001 21:23 #59013 door
Beantwoord door in topic engelse sleutel maten
Op oldtimerbeurzen worden ook vaak losse doppen en steek ring sleutels te koop aangeboden. Op deze manier kan je je normale dopsleutelset uitbreiden met een paar engelse maten. Bij mij ging dat erg goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.