lange afstand met hoge snelheid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2001 12:56 #57365 door
Is er iemand die ervaring heeft met het rijden van lange afstanden bij een snelheid van rond 130/140 (autobaan frankrijk) en dan lange tijd aan een stuk (1.000 km) er wordt alleen gestopt om te tanken. Nu rij ik regelmatig stukken van +/- 250 km bij een snelheid van 120/130 en dat geeft geen enkel probleem. Het betreft een amazone combi met een B20. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2001 13:57 #59077 door
Beantwoord door in topic lange afstand met hoge snelheid
Wanneer auto en motor in goede conditie is lijkt het mij geen probleem, toen mijn amazone (bj 1969 gekocht in 1975)nog vrijwel in nieuw staat was reed ik altijd zo tussen de 140/150 zonder problemen.Wel is het zo, hoe harder hoe vaker stoppen om te tanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2001 23:03 #59076 door
Beantwoord door in topic lange afstand met hoge snelheid
Ik ben ook met mijn amazon en vouwwagen aan een stuk doorgereden naar Zuid-Frankrijk. Totaal 17 uur over gereden zonder problemen. 120 km per uur met vouwwagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 13:05 #59075 door
Beantwoord door in topic lange afstand met hoge snelheid
Lange stukken rijden is geen probleen, ben deze lente nog naar Bretagne en deze zomer nog met mijn Combi uit `66 naar biaritz gereden met vier volwassenen en een berg bagage. Enige probleem wat ik onderweg had was dat de demperolie in mijn carborateur te laag ging staan, of bij vertrek al aan de lage kant was?, zodat na de péage, waar ik even stil moest staan de auto niet op toeren kwam, hij liep nog wel stationair, zodat ik nog wel plankgas met twee km/uur naar de parkeerplaats kon hobbelen om hem bij te vullen. In mijn combi zit trouwens wel de verkeerde carborateur, een enkele Zenith, die zijn namelijk alleen geschikt voor een motor met een dubbele carborateur en drijven dus normaal maar 900 cc aan ipv 1800 dus... Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.