volvo r80 in poedercoatkleur?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2001 09:45 #57335 door
Een vraagje, als ik mijn velgen laat poedercoaten, krijg ik dan dezelfde kleur als Volvo het bedoeld heeft? Oftewel als ik aan de straal/coat man R80 kleur vraag, pakt hij dan de goede?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2001 12:00 #59161 door
Beantwoord door in topic volvo r80 in poedercoatkleur?
Neen, de poedercoater heeft alleen een staaltje met RAL kleuren.Met jouw auto erbij moeten jullie samen komen tot een benadering van de kleur.Laat de velgen na het coaten wel nabewerken met blanke lak, dit geeft een betere glans.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2001 23:07 #59160 door
Beantwoord door in topic volvo r80 in poedercoatkleur?
Het erbij zoeken van een passende RAL kleur kan erg lastig zijn! Maar voordeel is dat er tussen je velgen en de auto nog ene band zit en het geen vlak oppervlak is. Zal snel goed passen bij je auto-kleur.Siang, bedankt voor de tip van het lakken. Ik ga eerdaags er weer banden omheen laten zetten, dus de timing is perfect!Groet, Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2001 12:05 #59159 door
Beantwoord door in topic volvo r80 in poedercoatkleur?
zie vorige reaktie over velgen, wat is beter poedercoaten of nat lakken? Ik zeg nat lakken beschadigd mindersnel met banden wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2001 14:09 #59158 door
Beantwoord door in topic volvo r80 in poedercoatkleur?
Het schijnt dat poeder-coaten minder "chipped" cq beschadigt bij stoten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2001 18:49 #59157 door
Beantwoord door in topic volvo r80 in poedercoatkleur?
Mijn negatieve mening over velgen poedercoaten heb ik van een poedercoater. Ik mocht mijn velgen voor niets laten coaten, maar zijn mening was natlak is beter. Als de coating losspringt met het eruit draaien van een band moet je het direkt repareren anders kan er water onder komen. Het eraf halen van de loodjes gaat ook niet altijd zachtzinnig. Natlak is wat soepeler (tweecomponenten coating) en geeft dus iets mee. Extra voordeel je heb veel meer keus uit kleuren. Overigens poedercoating kan je ook in vele kleuren krijgen als je maar, ik dacht ca. 20 kg afneem. Maak hieruit zelf maar je keuze. Veel succes met het verder opknappen van je wagen.René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.