aankoop 140 serie?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2001 10:56 #57334 door
aankoop 140 serie? is gemaakt door
Beste mensen,Ik ben voornemens om een volvo 144 te kopen.Waar moet ik tijdens de aankoop op letten en hoeveel mag ik voor een (roestvrije) 144 neerleggen?Je ziet ze namelijk in alle prijsklassen te koop staan, maar ik heb geen zin om me door een messcherpe handelaar de boot in te sturen.Alle reacties zijn meer dan welkom!!Bij voorbaat dank!Jan van Haren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2001 20:09 #59163 door
Beantwoord door in topic aankoop 140 serie?
Ik heb een Amazon en weet van de 140-serie niet veel meer dan dat die onderhand ook de klassiekerstatus heeft verworven. Ook lijkt het onderstel nogal op die van de late Amazons, maar er is vrijwel niets uitwisselbaar.Ik zal me dus maar bij een algemeen advies houden. Als je niet op zoek bent naar een project, dan kun je het beste een zo goed mogelijke auto kopen als je budget toelaat. Nu zo goed mogelijk kopen is voordeliger aangezien een restauratie vrijwel altijd meer kost van de waarde van de auto. Als je een gerestaureerde auto koopt, dan heeft iemand al het zweet, bloed, tranen en de kosten al doorstaan. Vergeet niet dat het kwalitatief goed spuiten van de lak, mocht dat nodig zijn, véél geld kost. Effe snel overspuiten is niet de oplossing voor een bevredigend resultaat of goede duurzaamheid. Voor de rest geldt natuurlijk het standaard verhaal: auto uitgebreid bekijken (van binnen, van buiten, onderkant). Eventueel met behulp van een clublid of enthausiasteling uit je omgeving die alles van de 140 weet. Als de auto recent is gerestaureerd, vraag dan om de foto's en facturen in te zien zodat je de standaard waarnaar gewerkt is kan inschatten. Effe plamuren en overspuiten van dorpels is géén restauratie. Wegslijpen van oude dorpel, lassen van nieuwe en het netjes afwerken is dat wèl, maar een louche handelaar heeft geen zin in al dat werk. De proefrit mag natuurlijk niet ontbreken. Specifiekere tips kan ik je helaas niet geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2001 16:32 #59162 door
Beantwoord door in topic aankoop 140 serie?
Beste Jan,Ik ben al een aantal jaren trouwe bestuurder van een 142 uit 1968. Ik heb er ook al een hoop gezien. Prijzen inderdaad in vele klassen. Heel moeilijk om een prijsindicatie te geven, daarvoor moet je de wagen zien! Goede (roestvrije) modellen gaan al aardig over de 10 mille heen. Exemplaren met weinig kilometers en een gezonde carrosserie al over de 15 mille. Maar ook onder de 10 zijn nog leuke (soms opgeknapte) exemplaren te vinden. Wanneer je interesse hebt mag je eens langskomen, dan bekijken we mijn wagen op een brug dan kan ik jou de zwakke punten aanwijzen. Ik woon in omgeving Arnhem reaktie op jankees_tanger@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.