hoort het wel of hoort het niet?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2001 15:31 #57284 door
Ik heb een Amazon van de laatste reeks (1970). Ik weet dat een aantal sierstrips niet meer gemonteerd werden, bijv. de "vin" op de motorkap. Ook is het horizontale plaaatwerk-deel vlak onder de zijruiten in lakkleur en zit er alleen een stripje op de hoek. Er is mij ook verteld dat de sierstrips op de dakgoten er toen ook niet meer op zaten. Dit vind ik vreemd want zeker in de kleur waarin ik hem heb (65, rood) valt de afwezigheid daarvan goed op. Weet iemand of de sierstrips van de dakgoten nu wel of niet op het 1970-model Amazon horen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2001 18:57 #59362 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Ha Lennard,De sierstrips aan de zijkant van het dak (dakgoot) zijn officieel verdwenen vanaf jaar 1969. Ik heb dat gelezen op de website van de zweedse amazonclub (die overigens nu slechts voor leden toegankelijk is.) Je moet het verdwijnen van al dat chroom maar zien in de tijdgeest: de auto's werden minder uitbundig qua uiterlijk, maar wel meer gericht op confort. Zo is vanaf 1969 de B20 standaard in alle modellen, hebben de auto's een gescheiden remsysteem, stuurslot, wisselstroom, betere stoelbekleding en een mechanische koppelingbediening (kabel ipv olieleiding). Zo zie je maar weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 16:32 #59361 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Ja, dat had ik wel verwacht. Dat weerhoudt me er niet van de de daksierstrips te gaan monteren. Wat mij betreft was het weglaten daarvan een serieuze misser van Volvo. De afwezigheid van de vin op de motorkap stoort me juist weer niet, integendeel, de motorkap is daardoor een veel rustigere verschijning. Maar ja, smaken verschillen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 12:35 #59360 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Sierstrippen in de dakgoot horen hier niet op. Ik heb zelf ook een 69 en daar zijn ze al weggelaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 15:07 #59359 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Ik heb ook een 69er maar bij mij zitten ze er wel op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2001 15:18 #59358 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Antwoorden zijn al gegeven op de vraag van de siersrips.De serie's van modellen liepen van augustus tot augustus het volgende jaar, dus je kunt een amazon met bouwjaar voor augustus 1969 en na augustus 1969 hebben, daar kunnen dan verschillen in zitten, overigens is dit met alle bouwjaren zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2001 15:48 #59357 door
Beantwoord door in topic hoort het wel of hoort het niet?
Hoi Lennard,Op www.classicroad.com/volvo/ staat een foto van een blauwe '70 amazon met als commentaar "afwezigheid van de motorkapstrip en de dakgootstrip is sinds '69 origineel"Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.