Op het moment heb ik op de voorwielen Vredestein Sprint+ 80 liggen en op de achterwielen Firestone F560. Over de Firestones kan ik geen enkel negatief punt opnoemen en met f 159,- per stuk (incl. montage, afvoer oude banden, nieuwe ventielen en balanceren) zijn het ook nog eens de goedkoopste 165R15 banden in het assortiment van Kwik-Fit. De Michelins kosten maar liefst f 259,- per stuk en dat vind ik veel te duur als het met f 159,- ook uitstekend kan. Ik vind (ook bij andere auto's) dat de Vredestein Sprint+ banden wat aan de harde kant zijn. Wat tractie en waterafvoer betreft geen klagen, maar ze piepen wat snel bij rap genomen bochten. Ik neem bochten aanzienlijk sneller dan de meeste mensen in moderne auto's omdat de Amazon (ook zonder de upgrade uit de laatste VCM "Wie ein Go Kart") daar prima toe in staat is. Je moet je even mentaal instellen dat het overhellen helemaal geen probleem is, en dan is het snel bochten nemen een feest. Persoonlijk vind ik dus dat je juist niet een stabiliatorset moet monteren. Reden: het mooiste aan de Amazon vind ik het rijgedrag zoals het van oorsprong is, daarna pas het uiterlijk. Zeker, de vering is wat te straf t.o.v. de demping en het overhellen van de carrosserie in bochten is niet echt weinig. Maar het overhellen voorkomt (vooral mentaal) dat je veel te hard de bocht in gaat. Helt een auto niet over, dan ga je onbewust gewoon harder de bocht in en daar schuilt het gevaar want de banden hebben maar een beperkte tractie. Ondanks de "tekortkomingen" kan ik die alleen maar kan zien als pluspunten t.o.v. al die moderne auto's die bijzonder saai zijn om te rijden. Ze geven de Amazon een karakter die moderne auto's missen. Bovendien kun je het weggedrag van de (latere) Amazon niet slecht noemen. Het is een achterwielaandrijver, maar het is me tot nu toe niet gelukt om de achterkant te laten uitbreken (wel met handrem op gladde oppervlakken, maar dat is kunstmatig). Onderstuur is er op natte wegen wel, maar alleen als je het (te) bont maakt. Bovendien is het gedrag daarvan heel geleidelijk en voorspelbaar en dus makkelijk te corrigeren. De positie van de bestuurder voor het gevoel van de de reacties van de auto is ideaal: midden tussen de voor- en achterwielen, misschien zelfs iets dichter bij de achterwielen (!) dan de voorwielen.Als ik een punt moet opnoemen dat ik niet als postitief ervaar, dan is het wel het schuin trekken bij gas geven op gladde (hard gereden sneeuw/ijs) ondergrond. Maar ik neem aan dat dat bij de meeste achterwiel-aandrijvers het geval is. Geeft je wel wat oefening in het tegensturen. Als er sneeuw ligt ga ik er daar soms wel eens voor naar een verlaten parkeerplaats.Ik heb mijn Amazon "pas" sinds september 2000. Van de banden die er toen op zaten heb ik er twee vervangen door de F560 van Firestone (degenen die versleten waren, waren ook F560's). Alle banden die er bij aankoop op zaten waren gebruikt, dus ik kan nog geen ervaring betreffende levensduur geven. Ik heb wel de indruk dat de voorbanden wat snel slijten, maar dat zal wel het gevolg van mijn rijstijl zijn.