leuke vondsten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2002 23:23 #57219 door
leuke vondsten is gemaakt door
Toen ik een keer de achterbank uit de Amazon aan het halen was vond ik daar naast de nodige pennen ook twee oplaadbare batterijen. Die gebruik ik nog steeds. Zo heb ik ook wel eens gelezen over mensen die onder de matten van hun Amazon Combi Kenyaanse munten vonden! Op het moment wordt in het tijdschrift Practical Classics een restauratie gevolgd van een Hillman Imp. Bij het uit elkaar halen daarvan vond men onder de matten een takeloog en in de dorpel lag een sixpence munt, beiden waarschijnlijk af-fabriek...Zijn er op dit forum meer mensen die wel eens iets dergelijks gevonden hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2002 15:23 #59589 door
Beantwoord door in topic leuke vondsten
Ja leuk ! vondsten !!Ik ben op dit moment bezig een 1800 ES uit Californië schoon te maken en vind het gebruikelijke kleingeld maar ook een misterieus blok lood....(voor mijn verzameling "dingen waarvan ik geen idee heb waar 't voor is")In de zijruimte van het reservewiel lagen 2 zakken met splinternieuwe beugels om gordijnrails op te hangen, ik stel me zo voor dat de eigenaar zich destijds wild heeft gezocht, zo van "ik weet toch Zéker dat ik ze heb gekocht..." Tenslotte nog deze: 2 jaar geleden heb ik voor een vriend (Arjan) een Citoën DS meegebracht uit Californië, Arjan vond bij elkaar $4.35 aan kleingeld in deze auto.Vorig jaar is Arjan zelf meegeweest naar Ca. en zijn we het geld terug gaan brengen naar de voormalige eigenaar....Z'n ogen vielen bijna uit z'n hoofd toen Arjan met een stalen gezicht vertelde dat hij het geld terug kwam brengen omdat dat "no part of the deal" was....Joost.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2002 16:54 #59588 door
Jazeker, toen ik mijn amazon net had heb ik een muizennest gevonden. De muisjes waren door gebrek aan voedsel en water een soort mummies geworden. Het nestje hadden ze gebouwd van de isolatie matten en de kranten onder de rubber mat. Ze zaten achter het bagagerekje voorin.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2002 11:53 #59587 door
Ik heb er ook nog wel een paar. Onder de isolatie van het dashboard een oud muizennest van Zweedse kranten. En van mijn maat weet ik dat hij speelgoedautootjes, een mondharmonica en een heel oud pakje sigaretten uit een ver weg land heeft gevonden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2002 15:22 #59586 door
Bij mij lag er onder de achterbank een half pond snijbonen en een paar schaakstukken. Ik heb het maar niet bewaard als museumstuk

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2008 12:21 #59585 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic leuke vondsten
Mijn Californische combi heeft in de States als aannemers auto gediend, er lag onder de zitting van de achterbank tussen de isolatie en het opstaande kantje naar de laadvloer een vierkante draadnagel met een vierkante kop. Deze worden al jaren niet meer gebruikt. Verder nog een ANWB pas van de vorige eigenaar, heb ik af en toe nog contact mee en wat nederlands geld (geen euro's) en als laatst een ontheffing om in woerden te mogen parkeren.

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2008 21:15 #59584 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic leuke vondsten
<p>Bij het vervangen van het interieur van mijn 2d ama '65 kwam ik achter het rechter interieur paneel een speelgoedautootje tegen en aan de linker kan een plastic actie figuurtje (soort parachutistje). Ze waren een beetje vies en plakkerig van de tectiel, maar ik heb ze allebei nog steeds :).</p><p> </p>

• Jaap Profijt (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-04-2008 21:41 #59583 door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic leuke vondsten
In m'n 142 uit Denemarken 32 krone 75 ore, het rolde zelfs boven van de kachel het toen ik het dashboard demonteerde.
In de kronen zit een gat maar dat hoort zo !
Verder kon ik een buurman blij maken met een rubberen houder voor zijn pijp (zat op het dashboard).
Jaap

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2008 20:59 #59582 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic leuke vondsten
<p>Of het echt een leuke vondst is....</p><p>Tegen het skairode achterzijpaneel van mijn amazon zat nog het originele braaksel van vermoedelijk een kind dat de wiebelige rit van een vorige eigenaar niet goed aan kon...</p><p>Het asbakje zal wel te klein zijn geweest</p>

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 20:53 #59581 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic leuke vondsten
<p>Een half vergane en aangevreten dildo onder de achterbank van de Jag.</p><p>Tja, wat moet je daar nou bij bedenken.......</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD