boeiende opsomming oorzaken scheef trekken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2002 14:07 #57205 door
Hoi allemaal, bedankt voor de vele suggesties m.b.t. het scheef trekken van mijn Amazon bij het remmen. Hieronder volgt een opsomming: Mijn vraag is nu: Hoe check ik de verschillende oorzaken zonder mijn gehele voortrein / remsysteem te reviseren1) Banden hebben ongelijke spanning2) Remmen ongelijk afgesteld3) Remschoenen versleten4) Remtrommels gegroefd (tot nu toe lukt het me allemaal nog)5) Remcylinders versleten / beschadigd6) Remleidingen dichtgeslibt7) Speling in het hulpstuurhuis8) Speling in onderste fusee.Vooral de laatste 4 punten wil ik graag weten hoe ik dit kan checken zonder e.e.a.al teveel te hoeven slopen / vervangen. Mocht er, alles bij elkaar, een duidelijk verhaal uitkomen, dan beloof ik e.e.a. in het clubblad nog eens samen te vatten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2002 19:37 #59655 door
1) spreekt voor zich;2) remkracht van afzonderlijke wielen laten meten;3) trommel verwijderen en remvoering verwijderen en bekijken op (ongelijke) slijtage. Trommelremmen grijpen het dichtst bij de zuiger het eerst aan, dus aan die zijde is de meeste slijtage, echter dat is normaal en wordt ook niet onder ongelijke slijtage verstaan, aan beide zijden moet remvoering ongeveer even ver gesleten zijn;4) trommel verwijderen;5) remcilinders van achterplaat halen, zuigers verwijderen, kijken, krassen die zo diep zijn dat je vingernagel erin blijft hangen zijn te diep om ze eruit te honen: ruilcilinder(s) aanschaffen;6) remleidingen doorspoelen met spiritus (Engelstalige handleidingen hebben het over spoelen met "methylated spirits", spiritus is daarvan een voorbeeld;7) stellen, indien speling te groot blijft volgt revisie (teveel speling op stuurhuis is APK-afkeur, net als schuin trekken bij remmen);8) aan wiel trekken en duwen, eventuele speling kan ook wiellagerspeling zijn; te grote fuseespeling is wederom APK-afkeur.Misschien kun je je auto laten APK-keuren. Als het een goed bedrijf is dat goed oplet, dan kunnen ze je vertellen wat er fout is. Ga naar een bedrijf dat dagelijks met klassiekers werkt, die zijn op de hoogte wat wèl en niet kan bij oude auto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2002 21:27 #59654 door
Hoi,Als ik dat soort problemen heb met m'n volvo rij ik even langs de Kwikfit.Gratis remmentest en als er iets niet goed functioneert hoor ik gelijk waar ik 't zoeken moet.Hetzelfde geld voor speling op fusee's of stuurinrichting, rij erheen, zeg dat je het gevoel hebt dat íe ergens speling heeft en ze zetten 'm op de brug.Voor je 't weet heb je een gratis diagnose en ga je fijn thuis aan 't sleutelen.Groet, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2002 09:34 #59653 door
Heb ik gedaan (langs de kwikfit rijden), met precies hetzelfde idee als wat jij gaf. Echter, de gehele kwikfit raakte in paniek: Moeilijk, trommels rondom, druk kost een dag etc. etc. Toch nog maar eens proberen bij een ander filiaal, normaal werkt dit erg goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2002 19:44 #59652 door
Op een maandagochtend hebben ze het meestal heel rustig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.