geluids-isolatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 19:07 #57192 door
geluids-isolatie is gemaakt door
Amazon vrienden,Ik zou graag ervaringen willen vernemen van mensen die in hun Amazon geluids-isolatie hebben toegepast. Op welke wijze en wat was het resultaat ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 11:31 #59699 door
Beantwoord door in topic geluids-isolatie
Hoi,Ik heb er ook tegenaan zitten hikken. De stro-matten wilde ik er niet in vanwege het vasthouden van vocht. Alternatieven zijn logischerwijs ook van een geluids en dus meteen ook poreus vochtabsorberend materiaal. Ik heb gekozen voor de recht-toe-recht-aan methode: alle gaten dicht en bitumen plakplaten erin, dit laatste dempt hoofdzakelijk de laagfrequente geluiden. Het hoeft voor mij niet meteen een superdelux autogevoel te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 12:12 #59698 door
Beantwoord door in topic geluids-isolatie
Uiteraard alle gaten goed dicht maken. De vesnellingspook hoes goed vastzetten. Op de bodem de bituumplakplaten plakken (tegen trillingen) ook onder de achterbank of bij de combi bak reservewiel. Van de sloop heb ik mooi "ondertapijt" gehaald en dit los op de bodem gelegd, hieroverheen rubbermatten (zelfmaak, zie ook in het forum) en hierover de standaard veloursmatten zet. In mijn combi heb ik onder de achterbank alleen de bituum en een rubbermat liggen. Dit deel ligt vlak bij de achteras (holle ruimte). In mij bagageruimte (combi) heb ik een droogloopmat gelegd en achter de zijkanten nog een zelfklevende isolatie geplakt deze isolatie zit ook op het plafond en tegen het schutbord aan. Ik vind mijn auto hierdoor lekker stil geworden. De bagageruimte ga ik ook nog afdekken met een los dek, zo wordt de grote ruimte in kleinere delen gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 19:31 #59697 door
Beantwoord door in topic geluids-isolatie
Ik heb nog niemand gehoord over isolatie tussen het hemeltje en het dak. Dat begrijp ik wel, ik sta ook niet te trappelen om een goed hemeltje te demonteren. Maar voor degenen die een (nieuw) hemeltje gaan monteren: overweeg isolatie tegen het dak, want dat klinkt zonder echt als een leeg koekblik. Ik vind het trouwens vreemd dat er geen isolatie zit...of een vorige eigenaar moet het bij mijn auto zijn vergeten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2002 15:02 #59696 door
Beantwoord door in topic geluids-isolatie
Hoi,Voor onder de hemel heb ik bitumen geplakt (waar de oude verdwenen waren) en hierover de aluminium radiatorfolie tegen warmt/kou.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.