kentekenkeuring p1800es

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2002 14:22 #57181 door
kentekenkeuring p1800es is gemaakt door
Ik laat volgende week mijn ES keuren bij de RDW, ik krijg verschillende informatie over de kleur van de knipperlichtglaasjes (voor)Ze zijn oranje maar ik hoor dat niet zou mogen, iemand ervaring hiermee?Alvast dank, Joost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2002 17:11 #59740 door
Beantwoord door in topic kentekenkeuring p1800es
Geen ervaring mee, maar het lijkt me stug. In de regelgeving algemene periodieke keuring wordt geen melding gemaakt van de kleur:Personenauto's of lichte bedrijfsauto's moeten zijn voorzien van:......... twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig voor 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingaanwijzers van personenauto's of lichte bedrijfsauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen..........Zie ook www.psb-bv.nl/demo.html ,deel 1 paragraaf 10.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2002 17:41 #59739 door
ook belangrijk:"De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen."

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2002 01:02 #59738 door
Ik bedenk me nu dat de stadslichten in dezelfde units zitten en dus ook oranje zijn, zou dát 't probleem zijn ?Joost.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2002 08:58 #59737 door
Dat zou kunnen, ik citeer weer:"De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen."

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2002 12:20 #59736 door
Ik ben eruit hoor!Dank voor de reacties, die zijn voor iedereen duidelijk lijkt me, het probleem was/is : de stadslichten.Die mogen wel geel zijn (zoals gele koplampen) maar niet ambergeel(= oranje)Ik had al nieuwe koplampen geplaatst (de originele waren "sealed beams",en dat mag óók al niet...) en die hebben een stadslichtaansluiting, ik ga nu de stadslichtbedrading omleggen van de knipperlichten naar de koplampen. Groet, Joost.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2002 19:48 #59735 door
Joost (heb ik van jou mijn ES gekocht?), je hebt glaasjes die een doorzichting stukje hebben voor het stadslichtje en het onderste deel is amber voor de knipperlichten.Bij de keuring van de ES (uit de USA) heb ik de amber glaasjes vervangen door die van de (Europese) E.Da's waarschijnlijk eenvoudiger dan draden omleggen...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2002 00:13 #59734 door
Hoi Arthur,Jazeker Arthur, je hebt je ES van mij gekocht.Ik heb vanmiddag de bedrading al omgelegd.Het ging eigenlijk vrij simpel, een uurtje werk.Hoe is 't trouwens met die ES ? (als je wilt reageren, mail me dan persoonlijk anders word het forum wel erg "koffieleuterig")Groet, Joost. veni.vidi.volvo@home.nl

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2008 15:39 #59733 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic kentekenkeuring p1800es
<div id="post_message_339346">Hoi Dries;</div><div>dit zijn de adres gegevens die ik van haar heb:

ubergwal@volvocars.com

<span class="highlight">Ulla</span> <span class="highlight">Bergwall</span>, Historiskt arkiv
Coor Service Management
HDBVN, VAK
S-405 08 Gothenburg

Tel: +46 31 322 24 88<div id="post_message_339346">

</div></div>

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-09-2008 08:49 #59732 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic kentekenkeuring p1800es
<p>Hoi Peter,</p><p> </p><p>Ik sla het op! Voor een volgende keer. Uiteindelijk heeft mijn klant zich bij de RDW weten te redden met de productieschema's die op mijn site en op de site van Jaap Blijleven staan. Ik bedacht mij ineens dat daar per bouwjaar ook de chassisnummers bij staan en dus ook aangeven exact in welk jaar hij gebouwd is.</p><p>Al met al een beetje muggezifterij natuurlijk daar bij de RDW, maar het is allemaal goedgekomen. Nu nog 5 dagen wachten omdat de auto via de douane moet en dan zit het kenteken erop!</p><p>Bedankt!</p><p>Dries.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD