apk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2002 15:01 #57164 door
apk is gemaakt door
10 feb verloopt mijn apk. Gisteren is de auto nagekeken en er moeten twee dingen gebeuren: remleiding (17 Euro) linksvoor vervangen en de veerschotels (2*32 Euro) achter vervangen. Dat valt reuze mee! De spullen zijn besteld maar pas 21 feb heeft mijn hulp de tijd om het te fixen. Dat betekent 11 dagen zonder apk. Nu is dat geen probleem omdat ik de auto niet dagelijks gebruik. Ik weet dat een auto ongeveer 3 maanden na verloop van apk nog op de opnebare weg mag staan. Maar wat als ik op 21 feb op weg naar de garage wordt aangehouden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2002 17:34 #59819 door
Beantwoord door in topic apk
Indien je AANTOONBAAR / BEWIJSBAAR opweg bent naar een APK keuringsstations (Voor daadwerkelijk een APK keuring!!!) mag je van de openbare weg gebruik maken, ook al is de auto jaren niet APK gekeurd. Dit is dezelfde regeling die ook geld voorde rit naar de kentekenkeuring bij de RDW.( voor kentekenkeuringsrit krijg je een eendagskentekenomdat je anders helemaal zonder kenteken gebruik maakt van de openbare weg) Een ander verhaal is dat die apen van de RDW wel een ( administratieve ) boete kunnen geven voor het ongekeurd hebben van een voertuig, officieel moet je de auto schorsen zodra de APK verlopen is, dit kun je opvangen door de auto officieel af te laten keuren, dan "koop" je tijd om te repareren.Overleg met je APK keurmeester is in dit geval aan te raden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-01-2002 12:12 #59818 door
Beantwoord door in topic apk
Die reparatie tijd heeft bij mij een jaar geduurt, ik heb er maar gelijk een stevige restauratie van gemaakt...Je loopt wel een klein risico (boete van 180 piek).Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 13:20 #59817 door
Beantwoord door in topic apk
Bij schorsing mag de auto ook niet op de openbare weg staan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij verlopen apk de auto nog 3 maanden op de openbare weg mag staan. Klopt dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.