zwedenreis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-01-2002 21:13 #57162 door
zwedenreis is gemaakt door
Ik ga in mei voor een week naar Zweden. In principe om van het land te genieten; maar als Volvo liefhebber houd ik mijn ogen natuurlijk goed open. Ik heb twee vragen:1. stel ik loop tegen een interessante auto aan. Wat moet er geregeld worden (formaliteiten) om deze auto uit te voeren?2. kent iemand adressen van interessante sloperijen of onderdelenhandelaren in Zweden(evt. internetadressen)?Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 09:45 #59823 door
Beantwoord door in topic zwedenreis
Beste Luc,Adressen van sloperijen weet ik niet, hoewel de meeste sloperijen uitgeput zijn wat oude Volvo's betreft zijn er noch wel interessante edressen, maar die weet ik niet.Als je een interessante auto ziet is het heel simpel er zijn geen formaliteiten voor uitvoer, waar je op moet letten is het volgende: Je moet een rekening of iets dergelijks hebben, anders gezegt je moet aan kunnen tonen dat de auto legaal in je bezit is gekomen, verder moet je het kentekenbewijs van de auto krijgen, anders kun je de auto niet in Nederland op kenteken laten zetten, dit laatste is erg belangrijk maar geeft vaak problemen met de oude eigenaar, omdat in zweden de autoverzekering doorloopt zolang het kenteken met platen niet zijn ingeleverd.In verband met verzekeringen kun je de auto beter op een aanhanger vervoeren. Ik weet dat er mensen zijn die rustig onverzekerd naar Nederland rijden.Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 13:15 #59822 door
Beantwoord door in topic zwedenreis
Hoi Luc,Er zijn een aantal zweedse volvo sites die je kunt bekijken, via volvo lovers webring kun je ze allemaal vinden.Ik kom nooit in Zweden dus adressen weet ik niet (en eerlijk gezegd zou ik een goed adres het liefste voor mezelf houden) maar in Californië stop ik altijd bij elke oude volvo, elke sloperij en elke Volvo garage om te vragen of ze me kunnen vertellen waar ik het beste heen kan gaan voor onderdelen en/of hele auto's.Vooral de garage's weten meestal wel 1 of meer eigenaren van dat soort auto's en ze hebben er zelf vaak geen enkel belang bij om die geheim te houden.Het zet je reis wel echt in het teken van "volvo-speurtocht" en dat moet je wel wíllen, (en je reisgenoten ook).Veel plezier! Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 20:56 #59821 door
Beantwoord door in topic zwedenreis
Hallo Luc,Slopers, geen suggesties. Toen ik mijn auto 2,5 jaar geleden importeerde, had ik twee zaken geregeld. Het orginele kentekenbewijs, nodig voor de RDW om het goed geregistreerd te krijgen. En ik had hem vanuit Zweden telefonisch verzekerd voor een aantal dagen. Ik deed dat toen bij Amazon Insurance; de verzekeringsmaatschappij van Volvo in Beesd. Zelf verzekerd terug rijden is leuker (en aanzienlijk goedkoper) dan met een aanhanger achter een andere kar.Succes,Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.