wegenbelasting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 12:49 #57159 door
wegenbelasting is gemaakt door
In de Telegraaf van woensdag stond een bericht dat minister Netelenbos ook weer wegenbelasting wil heffen voor klassieke auto's. Wie weet hier iets meer van. Moeten we ons zorgen maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 13:28 #59837 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken, de verkiezingen komen er namelijk aan. We kunnen ons (klassiek liefhebbers onderling) sterk maken en en masse Netelenbos wegstemmen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 13:39 #59836 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Inderdaad, minister Netelenbos wil de wegenbelasting vrijstelling voor klassieke auto's aanpassen. Dit was te verwachten, ik ben van mening dat we (alle klassieker rijders in Nederland) dit aan onszelf te danken hebben, immers men is massaal dagelijks in klassieke auto's, die daar geschikt voor zijn, gaan rijden, tevens werden deze auto,s op gas gezet zodat je zeer voordelig de hele wereld rond toerde. Ook al is het percentage zeer laag ten opzichte van het totale wagenpark, blijft dit niet onopgemerkt bij de overheid. In de toekomst zal de kilometerheffing aan deze vrijstelling waarschijnlijk een eind maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 14:32 #59835 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Toch vind ik het een goed plan om Netelenbos weg te stemmen! Laat haar eens naar andere landen kijken,waar de wegenbelasting zit verwerkt in de benzineprijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 16:29 #59834 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Als je onze benzine prijzen bekijkt zou je gaan denken dat de wegenbelasting er al in verwerkt ZIT!Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 19:39 #59833 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Ik heb een soortgelijk artikel in een streekblad gelezen. Het schijnt me dat de mensen die er het minste onder te leiden hebben (de mooi-weer-weekend-rijders) meer verontwaardigd zijn dat de dagelijkse rijders. Dat vind ik krom want je betaalt per kilometer, als je maar een paar duizend km's rijdt is dat best op te brengen.Ik ben wèl dagelijkse rijder. Ik ben het er niet mee eens om als veroorzaker van de herinvoering van wegenbelasting aangeduid te worden. Een auto is in de eerste plaats een vervoermiddel. Een vervoermiddel kost geld. Een hobby kost geld. Het beste kun je dus de hobby en het vervoermiddel samenvoegen, en dat is wat ik gedaan heb. Dat herinvoering van belasting van klassiekers onvermijdelijk is (ongeacht of er nu dagelijkse rijders zijn of niet) heeft te maken met het feit dat de belasting nu op een veel eerlijkere manier geheven wordt dan voorheen. Mensen die maar weinig reden betaalden relatief veel belasting, terwijl de mensen die veel reden dus relatief heel erg weinig belasting betaalden (even afgezien van de brandstof, maar volgens mij wordt dat in veel gevallen toch door de baas betaald). f 0,07 (€ 0,032) per kilomter zal een gelegenheidsrijder echt niet zijn hobby onmogelijk maken, grote kans dat hij al een dure wagen voor de deur heeft staan waar de kosten van zijn hobby tegen in het niet vallen.Ik vind het natuurlijk niet zo leuk als ik moet gaan betalen, maar ik zie de belastingvrijstelling dan ook als een leuke bijkomstigheid zolang het duurt. Als de kilomterheffing voor elk voertuig gaat gelden, ongacht leeftijd, dan zal ik de Amazon dagelijks blijven rijden als enige auto. Ik zal hoogstens kijken welke km's ik eigenlijk niet met de auto hoef te maken (ook een van de redenen voor de km-heffing: de vele onnodige km's die gemaakt worden).Ik ben allang blij dat de wegenbelasting zoals die nu is niet wordt heringevoerd, want dan kost een Amazon op LPG meer dan € 1000 aan belasting per jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 21:46 #59832 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Het leuke aan het huidige stelsel is dat je zoveel mooie (lees:klassieke) auto's op de weg tegenkomt, ik vind het jammer als dat minder zou worden doordat de minister denkt dat er geld te halen valt.Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 11:29 #59831 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
Wat maken we ons toch weer lekker druk om niets,Als er per kilometer belasting betaald wordt betalen de kilometervreters evenredig veel meer t.o.v. de "zondagsrijders".Eerlijker kan het niet en per slot van rekening zijn de mensen die veel rijden mede verantwoordelijk voor de files en de noodzakelijke uitbreidingen van het wegennet.En daarbij maakt het geen moer uit of je in een moderne auto rijdt of in een klassieker.En inderdaad de L.P.G. rijders hebben behoorlijk boter op hun hoofd.Misschien is dit wel een goede maatregel waardoor de klassiekers weer gebruikt gaan worden waar ze zo geschikt voor zijn: de hobby. De km vreters kunnen dan weer in een moderne, schone(katalisator), en veiliger(air-bag, abs, etc.auto rijden, beter geschikt voor ons dagelijk vervoer op de overvolle wegen gevuld met bumperklevende asoos.zo dat wilde ik even kwijt.p.s. ik ben overigens geen fan van Netelenbos.groeten bart zwiers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 13:54 #59830 door
Beantwoord door in topic wegenbelasting
ALS de maatregel erdoor komt hoeft dat geen nadelige gevolgen te hebben voor het aantal klassiekers op de weg. In eerste instantie zal de waarde van onze geliefde voertuigen dalen aangezien de vraag van de "lekker-goedkoop-rijders" wegvalt. Maar dat trekt liefhebbers aan die nu vanwege de lagere aanschafkosten eerder geneigd zijn een goede klassieker te kopen en in goede staat te houden. Het restaureren van slechte exemplaren zal echter minder gaan plaatsvinden aangezien de kosten dan al helemaal niet meer opwegen tegen de waarde van de auto (dat is nu in veel gevallen al zo). Al met al voorzie ik dat de klassiekers nu meer aandacht krijgen van de meest geschikte groep: de liefhebbers. En in mijn optiek maakt het niet uit of de liefhebber in het weekend dan dagelijks rijdt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.