schorsing

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 12:20 #57144 door
schorsing is gemaakt door
Ik ga mijn wagen noodgedwongen tijdelijk in een berging zetten tot ik een koper heb. Hoe schors ik de wagen. Doe ik dat op het postkantoor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 13:43 #59872 door
Beantwoord door in topic schorsing
Ja, op het postkantoor. Kost eenmalig 150 GULDEN en daarna 50 piek per jaar. (ik denk nog niet in euro's)Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 19:55 #59871 door
Beantwoord door in topic schorsing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 20:01 #59870 door
Beantwoord door in topic schorsing
Beste René,Waarom sloop je die oude roestbak niet gewoon, hoef je hem ook niet te schorsen (grapje)Je gaat met je kenteken (alle delen)naar het postkantoor neem ook een legitimatiebewijs mee. Je doneert fl. 50,00 (maar dan in €) en je bolide is voor een jaar geschorst en derhalve ook vrijgesteld van de APK verplichting.ps degene die als eigenaar op het kenteken vermeld staat moet in eigen persoon op het postkantoor verschijnen.hg bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 21:00 #59869 door
Beantwoord door in topic schorsing
Waarom schorsen? Ik ga er even van uit dat je auto meer dan 25 jaar oud is en dan hoef je (voorlopig althans, Tante Tineke gaat de boel binnenkort misschien wel verpesten) geen houderschapsbelasting te betalen. APK geldt volgens mij alleen voor auto's die daadwerkelijk aan het verkeer deelnemen, zolang je dat dus niet doet is er niemand die je op het niet gekeurd zijn kan aanspreken. Hou die euro's maar mooi in de zak, dacht ik zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 23:13 #59868 door
Beantwoord door in topic schorsing
Elke auto dient gekeurd en verzekerd te zijn ook al rij je er niet mee. Schorsen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2002 10:08 #59867 door
Beantwoord door in topic schorsing
frits ,de bekeuring voor niet verzekerd in bezit hebben (maakt niet uit waar de auto staat(al laat je 'm in het bij zijn van een notaris onder 20 kub beton storten)is Nlg 480,- .schorsen dus............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2002 12:02 #59866 door
Beantwoord door in topic schorsing
Even voor de goede order, Vrijstelling van wegenbelasting is een GUNST, dwz, de inspecteur beslist of een auto vrijstelling krijgt, de leidraad is dat auto,s ouder dan 25 jaar voor vrijstelling in aanmerking KUNNEN komen, ikzelf heb ongeveer 25 oldtimers op mijn naam staan, maar voor een stuk of 4 ( bouwjaar 1955 / 1965 ) krijg ik GEEN vrijstelling om allerlei onduidelijke redenen, een fiscalist en de FEHAC zijn al voor mij bezig, maar voorlopig moet ik dus gewoon schorsen of betalen. Voor alle kentekens geld: Verzekeren / MRB betalen / APK keuren, als aan een van de 3 voorwaarden niet voldaan is: SCHORSEN Voor de eerste 5 kentekens betaal je 22,50elk olgend kenteken is gratis.In mijn geval betekend het dus dat ik ALLES schors, eenmaal per jaar 112,50 betaal, en als ik rijden wil even (gratis) de schorsing eraf, en op het moment dat de auto de loods weer ingaat ( gratis ) schorsen. PAS OP dat je geen kentekens schorst of opnaam zet waar geen auto meer bij is.Ikzelf heb al diverse malen controle gekregen van de Belastingdienst, en ze willendan daadwerkelijk de auto zien, op het momentdat je een typeplaatje en een stukje chassisbalk laat zien heb je een bak met gezeik !!! ( plus euro 1500,-- boete !!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2002 17:21 #59865 door
Beantwoord door in topic schorsing
Een vervolgvraag:mijn apk loopt 10 feb af maar 21 feb gaat ie er weer op (eerder heeft mijn mannetje geen tijd). Moet ik voor die 10 dagen ook schorsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 21:15 #59864 door
Beantwoord door in topic schorsing
gezien de onderbouwde reacties heb ik de vorige keer geluk gehad door mij APK te laten verlopen en niet te schorsen. Aan de andere kant, ik smokkel al jaren minimaal een maand bij mijn APK en never nooit doet iemand moeilijk. Vandaar dat ik nog steeds denk dat je officieel wel moet schorsen om de APK datum te verschuiven, maar dat je pas daadwerkelijk een boete krijgt op het moment dat je gecontroleerd wordt. En aangezien de politie niet dagelijks bij jou in de garage komt kijken ga ik ervan uit dat je het risico wel kunt lopen, maar je, officieel schijnt het blijkbaar allemaal niet te mogen. Sterkte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.