svo speciaal gereedschap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2002 15:28 #57124 door
svo speciaal gereedschap is gemaakt door
Nu we het toch over gereedschap hebben: Ik ben nog op zoek naar de twee "hijsogen"die op de voor en achterkant van de motor geschroefd kunnen worden, waar je de motor mee uit de auto kunt hijsen.de SVO nrs zijn 2869 en 2870.Ik doe het op dit moment met 2 bouten die ik in het blok schroef, waaraan ik musketonhaken aan haak. Dit is natuurlijk niet de juiste manier, heeft iemand een slimmere oplossing, want ik neem aan dat de originele haken niet te krijgen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2002 08:43 #59938 door
Beantwoord door in topic svo speciaal gereedschap
Je kunt ze net zo goed zelf maken. Zo'n blok weegt maar 250 kg en de ogen worden statisch belast. Een paar gaten in stukjes stevig hoekijzer boren en je bent klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2002 19:38 #59937 door
Beantwoord door in topic svo speciaal gereedschap
"Maar" 250 kg. Dat is vééél voor een 4-cilinder. Ik heb een 1966 4,7 l V8 van Ford (289 cui) mèt automaat èn een deel van de koelvloeistof èn alle automaat-vloeistof gewogen: iets meer dan 300 kg. Op de motor zat alles behalve de dynamo en de luchtpan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2002 08:47 #59936 door
Beantwoord door in topic svo speciaal gereedschap
Nou ja, ik weet het ook niet op de gram precies, maar meer is het zeker niet. Het is natuurlijk wel een flinke klomp gietijzer.Eerst zat ik te denken aan de haken die bij het sportklimmen worden gebruikt. Die zijn getest op zo'n 25 tot 30 ton, maar dat is zwaar overkill in deze applicatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.