was schrapend geluid bij bocht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:25 #57113 door
Ik had last van schrapend geluid bij bocht. Ik heb vandaag de oorzaak gevonden en dacht dit deel ik met jullie. Het bleek dat de achter trommel niet goed vast zat! De moer met split pen was niet origineel. Deze origineel gemaakt binnen werk gestoft en daarna was het ok. de remmen moeten alleen nog ontlucht worden. HEEFT EEN VAN JULLIE ENIG IDEE HOE JE KAN MERKEN DAT DE REMBEKRACHTIGER NIET MEER GOED IS?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:35 #59971 door
Beantwoord door in topic was schrapend geluid bij bocht
Volgens mij heb ik de tip laatst op dit forum gelezen (voor servo-bekrachtiging): Trap voor je gaat starten de rem een paar keer goed in. Start dan met ingetrapte rem. Als het pedaal nadat de motor is aangeslagen verder inzakt, werkt de bekrachtiger goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:36 #59970 door
Beantwoord door in topic was schrapend geluid bij bocht
Volgens mij heb ik de tip laatst op dit forum gelezen (voor servo-bekrachtiging): Trap voor je gaat starten de rem een paar keer goed in. Start dan met ingetrapte rem. Als het pedaal nadat de motor is aangeslagen verder inzakt, werkt de bekrachtiger goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 21:28 #59969 door
Beantwoord door in topic was schrapend geluid bij bocht
als je het vacuum loskoppelt en dichtmaakt (anders gaat je motor vreemd lopen). dan merk je naar een paar keer remmen dat de bekrachtiging wegvalt.(maar let goed op, want je moet je dan echt helemaal suf trappen, dus niet te hard rijden!volvo groeten, gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 23:45 #59968 door
Beantwoord door in topic was schrapend geluid bij bocht
eerste oplossing is better en veiliger , voor dat je start inderdaad rem een paar keer intrappen tot dat je weerstand gaat voelen"hard wordt" .Daarna starten (voet op rem blijven houden , als bekrachtiger goed werkt voel je dat je voet verder wegzakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 07:48 #59967 door
Beantwoord door in topic was schrapend geluid bij bocht
Heel simpel gezegd merk je dat je rembekrachtiger niet meer goed werkt als je veel kracht op je rempedaal moet zetten om een goede vertraging te krijgen. De conditie van je rembekrachtiger (en de werking ervan) gaat met de jaren achteruit. Doordat je heel geleidelijk steeds meer kracht moet zetten (het proces kan wel een jaar of jaren duren) merk je niet direct dat de werking achteruit gaat. Pas als je een nieuwe rembekrachtiger plaatst, of in een vergelijkbare auto rijdt met een goede rembekrachtiger zal je het verschil pas merken. Zolang er geen bijgeluiden (sissen of slurpen) zijn en de remwerking voldoende is, hoef je je geen zorgen te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.