lekkage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2002 21:01 #57095 door
lekkage is gemaakt door
Vandaag had ik tot mijn verdriet lekkage. precies onder het stuur en links bij de zijkant De ramen zijn er vorig jaar erin gelijmd, dus ik verwacht dat het daar niet lekt. enige ideen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2002 23:11 #60015 door
Beantwoord door in topic lekkage
Frans,Misschien heb je lekkage via de rubbers voor doorvoer van bedrading. Boven het stuur zit de dikste bos bedrading. Het is mogelijk dat er water van achter de inlaat van de kachel over het plaatwerk (waar het type plaatje op zit) naar de doorvoergaten loopt. Misschien is ook lekkage mogelijk via de doorvoer van de kabel waarmee je de motorkap ontgrendeld.Veel succes met zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2002 12:38 #60014 door
Beantwoord door in topic lekkage
Welcome! Join the club!Na het stormachtige weer van de afgelopen dagen ook bij mij lekkage. De raamrubber staat voor dit voorjaar op programma voor vervanging maar bij extra controle bleek ook bij mij water via de gaatjes die Hendrik noemt naar binnen te druppelen.nog andere suggesties?Succes, Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2002 12:48 #60013 door
Beantwoord door in topic lekkage
Ja, ook ik rij rond in een zwembad. In sommige landen extra luxe, in nederland gewoon weer een extra roestreden. Ik krijg water binnen al ik accelereer. Het komt binnen helemaal links voor. Na wat onderzoek blijkt de rand (waar ongetwijfeld een mooie naam voor is) waar de spatscherm met een aantalschroeven (net onder de motorkap) vastzit nogal wat roest gaten heeft. Ik ben vermoedens dat hier water inkomt en zo gauw ik gas geef dit water de cabine in klatert. Ik ga binnenkort de deel tijdelijk afplakken met watertape en kijken of het dan beter (lees: minder erg) wordt. Andere suggetsies zijn uiteraard altijd welkom, maar ik weet dat het niet langs de bedringen in het schutbord komt en alle deurrubbers zijn vervangen, dus ook dat lijkt me sterk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2002 01:24 #60012 door
Beantwoord door in topic lekkage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2002 01:32 #60011 door
Beantwoord door in topic lekkage
hoi Frans. een eenvoudige tip. Pak de tuinslang en ga plek voor plek na(je moet dus wel met zijn tweeen zijn) en kijk wanneer het gaat lekken. soms wil het ook wel eens lekken in het uiterste hoekje achter de motorkapscharnier. en is je ruit er echt goed ingezet, aan de onderkant van het raamkozijn zit zowel links asl rechts een gaatje*waarvoor weet ik niet maar ik heb ze bij verschillende slopers ontdekt. je kit kan dan wel bij het raam niet lekke maar asl de kit niet sluit over het gaatje dan lekt het wel naar binnen en kun je suf zoeken. Succes ik hoop dat je het vindt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 21:23 #60010 door
Beantwoord door in topic lekkage
truukje gehoord van een schadebedrijf: spuit de verdachte lekplaatsen in met een zeepsopoplossing en mbv een luchtspuitje (wellicht een bandenpomp bij een benzinepomp)op de te verdenken plaatsen mikken, aan de buitenkant zou door het ontstaan van zeepbellen de lekkageplek naar voren komen, ik dacht zelf het onder controle te hebben maar is helaas toch weer gaan lekken, de voorruit zal er wel uit moeten, grrrr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 22:53 #60009 door
Beantwoord door in topic lekkage
In mijn Amazon heb ik vergelijkbare klachten gehad. Na lang zoeken is gebleken dat het water binnenkwam via de volgende weg: buitenste bevestigingsnippels van het luchtrooster op het paravan, via de felsnaad onder het paravan, de holle ruimte achter het zekeringskastje en de zijkant boven het beenschot. De lekkage werd veroorzaakt doordat de kitvoeg van de felsnaad verdroogd was. Deze kitvoeg is alleen met een (tandarts)spiegeltje te zien. Deze felsnaad zit tussen het plaatdeel waarop het zekeringskastje is gemonteerd en het paravan. Dicht deze naad opnieuw met carosseriekit. Boor een gaatje naast het zekeringskastje, laat de hole ruimte drogen en spuit er wat waxoyl in, daarna sluiten met kunststof dopje. Doe dezelfde handeling aan de holle ruimte aan de andere zijde.Een tweede lekkagebron was bij mijn wagen het kachelhuis: de doorvoeringen van het stangenstelsel van de bedieningskleppen (onder in het kachelhuis). Oplossing: de twee schalen van het kachelhuis losnemen en opnieuw met carrosseriekit dichten. Bij de doorvoering van de stangetjes aan de binnenzijde een prop carrossereikit aanbrengen.Met vriendelijke groet,Frans de WolffG-08711

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.