nog een keer simons

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2002 19:35 #57088 door
nog een keer simons is gemaakt door
Hoi, hier ben ik weer met m'n uitlaat. Even wat over de klembeugels. Ik heb hem inmiddels onder m'n auto liggen, maar hij lekt nog wel op de plekken waar de verschillende onderdelen in elkaar zijn geschoven. Moeten de klembeugels nu helemaal over de buis die over de ander gaat, of moeten de beugels over alle twee de delen heen. Dus over de naad zeg maar.De lengtepijp zit trouwens wel erg dicht bij de bodem, ik heb het idee soms er tegen aan zelfs als de trilling te groot is. Bovendien komt er boven de 4000 toeren een vervelend zoemgeluid. Lijkt me niet dat dit klopt.Vergeef me m'n gezeur maar het is de eerste keer dat ik een uitlaat plaats.Doei en bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2002 01:53 #60031 door
Beantwoord door in topic nog een keer simons
Hoi Sebas,Wat ik weet van mijn roestvrijstalen uitlaat is dat de verbindingen met uitlaat"pasta" ingesmeerd moeten worden omdat ten eerste: het metaal zich minder laat vormen om de verbinding met de klem te laten afdichten en te tweede: bij een "gewone"uitlaat de verbindingen na verloop van tijd door roestvorming toch wel gasdicht worden wat bij roestvrij staal niet het geval is.De beugel moet trouwens op het "dikke"gedeelte zitten, ongeveer in het midden van de "sleuven".Wat betreft het "vrijhangen": ga onder de auto liggen en beweeg de uitlaat met kracht heen en weer in alle richtingen (een rijdende auto heeft ook geen medelijden met de uitlaat ) als hij ergens de auto raakt kun je er donder op zeggen dat dat tijdens het rijden ook gebeurt.Doe je best! Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2003 13:59 #60030 door
Beantwoord door in topic nog een keer simons
sebas,1-de "uiteinden"moeten goed in elkaar geschoven worden, 2-zorg dat de klemmen met de "dichte"vlakken over de naden v/d buis komt dan goed aandraaien (doe je dit niet, dan zal de buis (uiteinde v/d uitlaat) enigzins vervormen waardoor lekkage onstaat m,vr gr j,vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.