campingreis zweden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2002 18:35 #57043 door
campingreis zweden is gemaakt door
Beste mensen geef je op voor de campingreis naar zweden via www.amazoncars.nl we hebben nog plaats voor een aantal equipes. De inschrijving sluit officieel op 1 april, maar we willen graag weten hoeveel liefhebbers er ongeveer zijn.Dus geef je snel op voor deze unieke reis!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2002 23:01 #60174 door
Beantwoord door in topic campingreis zweden
Ha die Dries,Ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om een compliment uit te spreken voor jou en Jaap over het organiseren van de reis richting toch zeker halverwege het Driekoningenrijk, alhoewel ik jullie niet zal vergezellen in de tocht naar het hoge noorden. Ik heb het voorrecht gehad de afgelopen 5 jaar regelmatig Zweden te bezoeken, aangezien het indertijd het land was waar mijn ouders woonden. Maar voor mij, zul je begrijpen, bekend terrein en dus kies ik dit jaar maar eens voor het regenachtige Groot Brittanie.Hoe dan ook, Zweden is een mooi land, zeker een land om door heen te toeren. En misschien kan ik toch nog enige bijdrage leveren in de vorm van wat suggesties (voornamelijk voor deelnemers):1. Nederland heeft grofweg 16M inwoners, Zweden grofweg 8M inwoner; Nederland beslaat 1/13 deel van het oppervlak dat Zweden beslaat. Dit betekent dat in Nederland de bevolkingsdichtheid gemiddeld 26 keer zo groot is als in Zweden. Dit merk je duidelijk als je door het Zweedse landschap rijdt: soms kom je echt kilometers geen boerderij of ander teken van de aanwezigheid van mensen tegen. En dat is toch een aparte ervaring, zeker voor een Nederlands stadsmens.2. Voor lpg-rijders: weinig Zweden zijn bekend met het rijden op gas. Hou hier rekening mee tijdens het vooral financieel plannen van de vakantie. Het beste is, in mijn ogen, om er vanuit te gaan slechts op geloode benzine te moeten rijden. 3. Het kan zijn dat men er vanuit gaat dat de kwaliteit van de wegen in Zweden die van de wegen in Nederland evenaart. Dit is misschien het geval rond de steden Stockholm, Gothenburg en Malmoe, maar daarbuiten is er veelal spraken van wat ik zou willen noemen "2 keer 1 1/5 baans wegen". Dit komt neer op het volgende. In beide richtingen is er sprake van een rijstrook, waarnaast aan de bijrijderskant een redelijk brede strook voor fietsers (zijn schaars ivm nogal heuvelachtig terrein) en brommers is aangelegd. Deze extra halve baan gebruikt tijdens het inhalen. Dit gaat ongeveer zo: als iemand in zijn/haar binnenspiegel ziet dat achterliggende auto wil inhalen, gaat hij/zij rijden op deze extra strook, zodat het inhalen voor de achterligger mogelijk/makkelijker wordt. Hou er echter wel rekening mee, dat er niet wordt gereden op een 4-baansweg. Ik heb namelijk een situatie meegemaakt, waarbij ik op een bovenstaande manier een auto aan het inhalen was, terwijl vanuit tegengestelde richting er ook een inhalingsoperatie plaatsvond. Dit kwam neer op 4 auto's naast elkaar op strikt genomen 3 banen. Dat is toch vrij krap. Het kan natuurlijk voorkomen dat een ieder die aan de Zwedenreis meedoet rondrijdt met B20B's en overdrives, maar voor de wat langzamere participanten: doe ermee wat u goeddunkt.Nou, Driesl en Jaap, het lijkt een heel verhaal zo, maar waar het me eigenlijk gewoon om gaat is dat iedereen genietd van de mogelijkheden. Dus: succes ermee en misschien tot 6 april, onderdelenbeurs. Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2002 23:14 #60173 door
Beantwoord door in topic campingreis zweden
Niels, bedankt voor je enthousiaste reactie. Maar zegt het voort in je kennissenkring!! Graag NU inschrijven voor de reis, wnt wij willen graag meer zekerheid over het aantal deelnemende equipes.En oh ja, misschien tot 6 april, ik heb onderdelen genoeg ( 2 Duetten helemaal in onderdelen, en waarschijnlijk met ingang van volgende week ook nog eens een 2 en een 4 deurs amazon)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 12:12 #60172 door
Beantwoord door in topic campingreis zweden
Wij denken er zwaar over om mee te gaan, even kijken of ik vrij kan krijgen en of de hele familie er zin in heeft. Je krijg mijn verhaal nog.René R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 18:54 #60171 door
Beantwoord door in topic campingreis zweden
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!Laat die Combi maar over de Zweedse wegen brullen......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.