gezocht een spuiter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 22:50 #57038 door
gezocht een spuiter is gemaakt door
Zoals gebruikelijk is ook mijn restauratie uit de hand gelopen. Ik dacht wat kleine zaken aan te pakken en het is uitgelopen op een totaalrestauratie. Zoals planningstechnisch als financieel een ramp, gelukkig is het een hobby. Maar het eind komt in zicht. Een prijsopgave voor het spuiten werd na het optellen van het aantal delen wel heeeeeeeeeeeeellllll erg duur. Gewone spuiters vinden het ook niet echt leuk geloof ik. Wie weet een redelijke spuiter in de buurt van Deventer? Mag ook een hobby man/vrouw zijn. Concoursstaat hoeft de auto zeker niet te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 18:46 #60193 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Jouw opmerking over het feit dat spuiters het niet echt leuk vinden kan ik enigszins begrijpen. Wij komen als hobbyisten bij de spuiter en denken zelf wel even de auto strak te kunnen aanleveren. Echter dit is het moeilijkste van de hele restauratie. Hetgeen waar de spuiters dus vaak tegenaan lopen is een auto die volgens de eigenaar strak is , maar dat eigenlijk nog helemaal niet is en dat ga je dan zien als ie gespoten is. Dus moet die spuiter er wil hij goed werk afleveren eerst nog weer een dag aan besteden om de auto echt strak te maken hetgeen natuurlijk meer kost waar de eigenaar van de auto weer niet op heeft gerekend. Ik denk dat je best met een erkende spuiter een goede deal kunt maken als er voor beide partijen duidelijkheid is over het te verrichten werk. Ik zou toch zeker kiezen voor degelijk spuitwerk, anders blijf je alle tijd dat je in je gerestaureerde Volvootje rijdt aankijken tegen slecht spuitwerk. En dat lijkt mij ontzettend frustrerend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 19:38 #60192 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
De belangrijkste oorzaak van de hoge kosten worden door Dries genoemd: voorbereiding. Iedereen die met hoogglans verf een groot vlak (deur of zo) geschilderd heeft weet dat de kleinste oneffenheid door de lak duidelijk uitgelicht wordt (en niet gecamoufleerd!!!). Dit geldt al helemaal voor autolak. Ik heb meegeholpen met de restauratie van een 1966 Ford Mustang. Die moest helemaal opnieuw gespoten worden. Er werd vooral in de avonduren aan gewerkt om de kosten te drukken. Er hoefde niet gelast te worden (voordeel van import uit Californië) en ook van plamuur was maar een minimale hoeveelheid nodig. De wagen werd compleet ontdaan van alles wat los kon en ook het schuren tot kaal metaal (voorwaarde voor goed spuitwerk) hebben we voor het grootste deel zelf gedaan. De spuiter heeft de wagen vervolgens strak gemaakt, in de epoxy-primer gezet en gespoten. Prijskaartje: zo'n 30.000 gulden. Als er gelast had moeten worden, of het plaatwerk was niet zo strak geweest als het was, dan was dat prijskaartje veeeel hoger geworden. Voor dit geld zijn de losse delen (motorkap, sparschermen, velgen e.d.) wel thermisch ontlakt een met een poedercoating behandeld (technische term: cathaferezen, geen idee of de spelling van dit woord klopt). Maar inderdaad, de spuiter (voornamelijk schadehersteller) deed voortaan alleen nog spuitklaar aangeleverde auto's. Jammer, want het is er een die zijn vak verstaat en de klant ook niet voor de gek houdt met "dat doen we wel even".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 19:58 #60191 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Ik wil toch nog even reageren op de Lennard. Ik denk dat 30.000 gulden wel erg hoog is maar ja je weet het niet de ene spuiter is de andere niet. Ik heb hele goede contacten met een schadeherstelbedrijf, en kan wel iets over hun ervaringen vertellen. Er zijn nog steeds veel Volvo bezitters die naar aanleiding van een bezoek aan mijn site de site van het bedrijf waar mijn Amazon is gespoten en strak gemaakt bezoeken en dan gaan bellen om te vragen wat het kost om een amazon te spuiten. Dit is dus wat ik bedoelde, dat is onmogelijk te zeggen zonder dat je de auto hebt gezien. Ik blijf wel bij mijn mening dat als je je auto hebt gerestaureerd je beter iets meer geld kunt uitgeven door hem vakkundig strak te laten maken dan dat je juist op dat punt gaat bezuinigen. Je kunt dan beter oud chromewerk en oude bekleding e.d. gebruiken in het vervolgtraject, want dat kun je later nog weer gemakkelijk vernieuwen.Bij mijn restauratie heb ik de eerste ronde van het strakmaken zelf gedaan (een lijdensweg, dat kan ik je verzekeren) en heb daarna de vakmensen van het schadebedrijf de hele wagen inclusief losse delen nog een keer laten nalopen. Het resultaat is dan ook heel goed geworden. Dus wil je niet voor verrassingen komen te staan zorg dan dat de spuiter je auto te zien krijgt. Je zou zelfs kunnen vragen of hij even komt kijken in de ruimte waar je met je wagen bezig bent (hebben ze bij mij ook gedaan). Succes Eelco!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 23:28 #60190 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Tja, allemaal waar.Ik vind het belangrijk dat de auto technisch perfect is, dat kan ik ook en vind ik leuk. Hij was prettig dof en met de kinderen die er met de fietsen langs raggen kwam dit goed uit. Er zitten nieuwe spatbordranden in en een deur met een andere kleur. Als die er van een afstandje goed uit ziet ben ik dik tevreden. Het nadeel van een perfecte auto is dat je er zuinig op moet zijn. De komende 10 jaar fungeert de auto als vrachtwagen bij de verbouwing van mijn boerderij. Dus als iemand een goedkoop alternatief heeft hou ik me ondanks de opmerkingen die waar zijn, toch aanbevolen.Met groeten,Eelco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 12:27 #60189 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Wij van regio oost zijn laatst bij de fa. Brouwer geweest die hebben hier ook goede ervaringen in. Ik heb het adres niet zo snel bij de hand, was ook gekomen op die avond had je veel meer geweten. Als de kwaliteit niet belangrijk is spuit je hem toch zelf met plastik een cabine maken in de garage zorgen dat het lekker warm is spuit aanschaffen met een compressor en maar illegaal gaan spuiten. Dit is het aller goedkoopste. Als je met de binnenkant begint doe je ervaring op. Als je via de regio oost site mailt komt deze automatisch bij mij aanIk heb zelf ook een hele tijd gezocht voor ik een spuiter had, ik heb nog wat adressenof bel me 0314-346236René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 15:51 #60188 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Hoi eelco,Als het puur om de bescherming gaat en dat het een beetje lijkt, zou ik gewoon een pot lak halen en een rollertje gebruiken.Na de verbouwing kun je'm altijd nog laten spuiten (als je dan nog geld over hebt..)Groet, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 18:00 #60187 door
Beantwoord door in topic gezocht een spuiter
Koop voor dat verbouwen maar een "afgeragde" 245 voor, das veel plezieriger dan je duur gerestaureerde Amazone voor te gebebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.