fluiten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2002 21:03 #56920 door
fluiten is gemaakt door
Mijn Amazon met B20a op LPG laat een vrij luide fluit horen wanneer het gas iets dieper wordt ingetrapt. In eerste instantie dacht ik aan de cardan, maar het is gas- en niet snelheidsafhankelijk. Wat kan dat zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2002 21:18 #60578 door
Beantwoord door in topic fluiten
Ron,het is denk ik de verdamper die je hoort. Zit die toevallig tegen het brandschot geschroefd?Groeten, Ivo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 08:01 #60577 door
Beantwoord door in topic fluiten
Bij mij fluit er ook wat bij een bepaalde stand van het gaspedaal (Amazon B20) en volgens mij is dit ook wat afhankelijk van de belasting van de motor. Dit effect trad al op voordat ik LPG heb laten inbouwen, en is na inbouw van LPG nog steeds aanwezig en niet veranderd. Aan de inbouw van LPG kan het dus niet liggen. Zelf heb ik het vermoeden dat de oorzaak ergens in de "keel" van de carburateur ligt. Bij een bepaalde stand van de gasklep (en dit is onafhankelijk van de stand van de vacuumzuiger, want die staat bij mij altijd bovenin bij het rijden op LPG) snijdt de instromende lucht ergens overheen of langs met het fluiten als resultaat.Ik vind het fluiten zelf niet storend dus heb nooit echt naar de oorzaak gezocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 09:47 #60576 door
Beantwoord door in topic fluiten
Je hebt er waarschijnlijk SU carburateurs op zitten ;-) die doen dat wel vaker, 't kan schelen als je ze goed synchroom afsteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 12:44 #60575 door
Beantwoord door in topic fluiten
met mijn amazon --enkele carburateur en niet op gas-- heb ik een hele tijd ook gefluit gehad: niemand vond oplossing, ... tot de co weer werd afgesteld en weg was het gefluit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.