autowas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 13:10 #56916 door
autowas is gemaakt door
Ik wil de doffe lak van mijn amazon B18a uit 1967 oppoetsen. In de schuur heb ik nog een fles was staan van Valma speciaal voor oude, doffe, verweerde lakken; niet geschikt voor mica- en waterhoudende lakken. Kan ik dit met en gerust hart toepassen? Andere tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 16:22 #60600 door
Beantwoord door in topic autowas
Niet gebruiken, Valma en Trulte wax is rommel. Ik heb enkele jaren bij een poetsbedrijf gewerkt en ik weet na testen dat het merk Auto-Glim (engels) het beste en het snelste resultaat geeft. Zie ook www.autoglym.nl/ voor de dealerlijst.veel poetsplezier!Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2002 00:26 #60599 door
Beantwoord door in topic autowas
volledig mee eens, maar ik spreek uit jarenlange amateur ervaring. Autoglym organiseert in Engeland al jarenlang autoconcoursen, wedstrijden voor de mooist gepoetste auto's, om mijn Amazon als voorbeeld te noemen, die staat gewoon buiten, soms onder de carport maar toch buiten. Het uitpoetsen doe ik overigens met een excentrisch draaiende schuurmachine, ja inderdaad met de meest fijne korrel die er is, de polijstdoek, het opbrengen van de was doe ik wel handmatig. Daarna napoetsen met een uitpoetsdoek (handmatig). Het opbrengen en uitpoetsen van een verdere toplaag geeft het meest duurzame resultaat.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2002 16:08 #60598 door
Beantwoord door in topic autowas
Gebruiken jullie dan Super Resin Polish of Extra Gloss Protection?(overigens bedankt voor de tip! De lijst met dealers is ook erg handig!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2002 20:06 #60597 door
Beantwoord door in topic autowas
eerst de polish, pas als je tevreden bent met het resultaat de extra gloss, de metal polish is overigens ook aan te bevelen voor het chroom, rvs en aluminium werk.Ook deze delen na polijsten beschermen met extra gloss.Voor de was/poetsbeurten tussendoor gebruik ik uitsluitend de polish.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2002 23:21 #60596 door
Beantwoord door in topic autowas
Die rode flessen waarmee die knakker altijd op beurzen staat met zn rode demo-motorkap. (je hebt m vast wel es gezien) Met dat spul is toch ook nix mis???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2002 00:24 #60595 door
Beantwoord door in topic autowas
Als jij daar goede ervaring mee hebt is het mij goed, maar ik heb veel dingen geporbeerd en kan zeggen dat Autoglym het beste resultaat levert. Het spulletje is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. Trouwens...Siang, jij hebt ook overal verstand van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.