bijgeluiden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2002 12:57 #56883 door
bijgeluiden is gemaakt door
Beste 44 vrienden,mijn pv444L van '57 maakt, sinds ik heb heb (januari 02) bij geringe oneffenheden, ook bij heel langzaam rijden een schavend geluid. Dacht eerst aan schokbrekers. Achter vervangen, moest toch, nu wel iets minder. Bij wat meer belasting(3 personen)is het sterker, ook bij bochten. Heeft dit met de stabilisatorstangen te maken? Wat moet ik doen? Kwestie van afstellen of rubbers vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2002 15:18 #60696 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
misschien zijn het je spatlappen, is al vaker behandeld in dit forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2002 18:21 #60695 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
Sommige geluiden komen niet waar je denkt dat ze vandaan komen. De spatlappen zijn al genoemd door Marcel, en daar had ik ook behoorlijk last van totdat ik de doorgezakte veren had vervangen door nieuwe.En toen ik mijn Amazon net had kwam er toch een herrie van de motorruimte. Later bleek dat alleen maar de stang van het gaspedaal naar de carburateur te zijn. Die loopt door een busje dat in een beugel zit die weer op zijn beurt aan het schutbord zit. Het schutbord werkt dan als klankkast. Beetje olie erop en de toch wel luide kraak/rammel was als sneeuw voor de zon verdwenen.En laatst hoorde ik sinds lang weer een rammel toen ik over een klinkerweg reed. Na even zoeken kwam ik erachter dat een kratje met lege bierflessen de oorzaak was...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2002 20:37 #60694 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
auto's die ontworpen zijn in de 40-er jaren zijn erg gevoelig op het doorsmeren. Dit moet echt consequent elke 2500 km gebeuren.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2002 14:22 #60693 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
Ja, dit wordt een lastig probleem Dick, probeer het geluid te lokaliseren wanneer wel wanneer niet, erger, minder enz.Ik zit zelf aan de wiellagers of remmen te denken, krick de auto op en geef een slinger aan het wiel je mag de remmen iets aan horen lopen lagers mag je niet horen.Ik weet niet wat je woonplaats is anders wil ik wel eens luisteren. Ik heb zelf ook PV 444 Vr Gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2002 20:04 #60692 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
> auto's die ontworpen zijn in de 40-er > jaren zijn erg gevoelig op het doorsmeren. > Dit moet echt consequent elke 2500 km > gebeuren. Behalve dan als je het geluk hebt een latere Amazon of 140 te hebben, daar valt niets meer aan door te smeren (behalve wat kleinigheidjes als deursloten). Het zaakje is "sealed-for-life".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-05-2002 16:19 #60691 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
Ik kan het niet geloven maar het waren de spatlappen! Bij geringe oneffenheden waarbij de auto wat om de lengte-as kantelt schaven de spatlappen, voor en/of achter over de grond aan de kant met de minste bodemspeling. Het geluid is niet te lokaliseren en behoorlijk doordringend. Naarmate je met meer passagiers in de auto zit treedt het effect sterker en eerder op. Toen er eens drie stevigerds op de achterbank en ook nog bagage achterin zat sleepten de achterspatlappen over de grond. Het verklaart de rubberschroeilucht. En ik maar denken dat de banden tegen de wielkasten hadden aangelopen. Bedankt voor het meedenken en de goede oplossing! Nu de volgende vraag: hoe kort ik de speling tussenlappen en wegdek netjes in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-05-2002 16:23 #60690 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
Marcel bedankt voor je tip! Als je me je emailadres stuurt zal ik je een foto van de 444 sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2002 19:48 #60689 door
Beantwoord door in topic bijgeluiden
Denk eens aan nieuwe achterveren !!Vr Gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.