warme start (ii)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2002 19:37 #56861 door
warme start (ii) is gemaakt door
De warme start is voor mijn Amazon geen probleem. Echter, de eerste halve minuut is het stationair toerental zo laag dat de motor afslaat als ik niet licht het gaspedaal ingedrukt houdt. Ik heb een Zenith-Stromberg carburateur met zo'n geel plastic geval tegen de zijkant aan die de naam "temperature compensator" draagt. Mag ik aannemen dat dat ding bij mijn B20A niet meer werkt zoals het moet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2002 15:26 #60780 door
Beantwoord door in topic warme start (ii)
Hallo Lennard,Een andere verklaring kan zijn dat je compressieverlies hebt. Dan voegt de carterontluchting bij warme motor warme lucht, en soms wat olienevel toe. Daarom start hij dan wat minder met warme motor. Als hij dan eenmaal loopt is het probleem zo opgelost. Op mijn site, www.volvoamazon.com staat daarover een artikel bij carterventilatie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2002 20:24 #60779 door
Beantwoord door in topic warme start (ii)
Ik heb je artikel inmiddels gelezen (eindelijk), maar het starten is niet het probleem dus de compressie zal nog wel OK zijn. Ik vermoed ook dat mijn motor ooit is gereviseerd, want die valt vanwege zijn goede staat uit de toon met de versnellingsbak en differentieel die inmiddels luid en duidelijk laten horen dat ze hun werk aan het doen zijn. Het is dat vlak ná het starten de motor even heel laag stationair loopt. Haynes noemt als hoofdoorzaak een defectieve 'temperature compensator' van de ZS 175-CD-2, die ik dus heb. Is het mogelijk om die van de carburateur te verwijderen (ik wil op termijn toch een gereviseerde carburateur plaatsen), of valt dat af te raden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.