tegenvaller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 21:09 #56834 door
tegenvaller is gemaakt door
Ik ging vandaag eens de voorwielophanging van mijn 1970 Amazon wat beter bekijken aangezien ik vermoedde dat de fuseekogels tegen vervanging aan zitten, maar ik stuitte op iets veel onaangenamers...: ter hoogte van de bovenste triangel is een stukje van het subframe van de vooras doorgeroest. Ik kan nu (na flink poken met de schroevendraaier) dus een stukje van de bovenste winding van de schroefveer (incl. rubber) zien zitten.Nu is er nog genoeg gezond metaal in de omgeving om het te lassen, maar is dat wel legaal? Ik meen dat lassen aan een subframe voor de APK uit den boze is? Kan ik op zoek naar een tweedehands subframe? Komt dit trouwens vaker voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 21:43 #60871 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Lennard, bereid je inderdaad maar voor op een tegenvaller. Mijn '69 is vorige week afgekeurd op een gelaste vooras. Dat lassen was bij mijn auto overigens wel al dertien jaar geleden gebeurd (!!), maar kwam nu aan het licht door wat roest. Enige remedie: de hele handel vervangen. En tjaa, da's een tegenvaller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2002 17:14 #60870 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
De APK keuringseisen zijn inderdaad dat er niet gelast mag worden aan de vooras, doe je dit toch dan loop je een risico van afkeuring.Het komt inderdaad vaker voor dat de vooras opdat punt doorgeroest is zowel bij amazon als katterug. Het blijven oude auto's, en je kunt eigelijk van alles verwachten.succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 17:40 #60869 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Is inderdaad APK afkeur (als ze het zien) beste vantevoren even lassen(wat officieel niet mag)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.