alv 2002

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2002 23:02 #56824 door
alv 2002 is gemaakt door
In de tijd dat ik leerde autorijden, 1968, was een 144 een auto om naar uit te kijken, als Amazonrijder die al dan niet was doorgegroeid vanuit de Katterug of iets anders; ik heb het dan ook volstrekt onbegrijpelijk gevonden dat er zoveel weerstand was, en is, tegen de integratie van de 140 modellen in V-44.De tijd heeft uitgewezen dat het denkbeeld van wijlen ons erelid Edu Lauwerens om te streven naar een federatie van Volvoclubs veel te vroeg geponeerd werd, als wij als clubleden ons zó conservatief blijven opstellen, dan duurt het inderdaad nog 50 jaar voordat we durven te onderkennen dat bij voorbeeld de 480 ES ook een Volvo is.Wat hoor ik? Heeft-ie voorwielaandrijving? Dan is een 850 ook geen Volvo, ook al staat het erop.Zonder gekheid, ook ik vind dat we als vereniging ons dienen te beperken tot die types die rechtsstreekse afgeleiden zijn van de 444, dwz met 'ons' type vooras en motorblok; een type dat bij de benoeming vandaag schitterde door totale afwezigheid is overigens de 164. Was die, of zijn de huidige eigenaren zo anders dan wij dat zij in de hele discussie niet voorkomen?Wat mij betreft zijn ook zij welkom, zo zij zulks begeren.Maar daar trek ik toch een streep voor de types waarvoor V-44 zou moeten staan.Samenwerking met andere Volvoclubs komt zijdelings toch voor, merk ik, zie de Volvobeurs en de evenementen waaronder de Elandrun en de Far Vard. Wat dat laatste betreft heb ik de aankondiging gemist in VCM, ik kon niet aanwezig zijn vanwege de schoolvakantie, maar toch..A propos de Volvobeurs, van mijn contacten binnen de duitse Volvoclub kreeg ik de verzuchting: waarom niet in het traditionele weekend, aangezien zij juist daarom hun ALV niet hebben laten vallen op het eerste weekend in september. Nu valt het dus samen en dat vinden zij erg jammer, omdat onze beurs ook voor hen in een grote behoefte voorziet; Essen is groots en heeft 'Kohle' (=poen), onze beurs staat bij Volvoclub eV toch hoger aangeschreven, dus Huke als je dit leest, neem voor volgend jaar svp tijdig contact op met onze buren.Aan het bestuur het verzoek cq de suggestie om in VCM de namen te vermelden in volgorde van anciënniteit van diegenen die jullie vandaag van een speldje hebben voorzien, en om dat de komende jaren te blijven doen.Mensen, medemensen, en hun gevoel van betrokkenheid, dáár gaat het om, heeft ook weer vanmiddag ons erelid Sjef Spijkers benadrukt.Nu nog even het financieel jaarverslag stroomlijnen en dan hebben we vanaf volgende ALV op zo'n middag ook weer tijd voor andere dingen dan vergaderen over hetzelfde.Maar ja, de diverse bestuursleden van de afgelopen jaren weten dat ik in dezen aan wal blijf staan, ik probeer om loopplankjes te leggen, zodat eventueel te rechter tijd bruggen geslagen kunnen worden.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2002 19:38 #60902 door
Beantwoord door in topic alv 2002
Ik vind gewoon dat er naar de leeftijd gekeken moet worden, en niet naar het model. Want waarom wèl een 1970 Amazon toestaan en een 1969 140 niet? Shakespeare zei al "What's in a name?".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 17:39 #60901 door
Beantwoord door in topic alv 2002
zeker, ben het helemaal met je eens, groeten sjef

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.