voorbrug, vervolg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2002 12:02 #56781 door
voorbrug, vervolg is gemaakt door
Zoals jullie nog wel zullen weten moet ik de voorbrug van de voorwielophanging vervangen. Met dank aan Joost heb ik nu een goed tweedehands exemplaar. Ik moest de beugeltjes van de remslangen vervangen voor andere aangezien ik een dubbel remsysteem heb, en de voorbrug van een Amazon met enkel systeem afkomstig was. De voorbrug is nu weg voor verduurzaming. Ik laat hem niet poedercoaten, maar cataforezen. Dat gebeurt met elektrische lading in een bad, dus i.t.t. poedercoaten worden ook de holle interne gedeeltes behandeld. Maar eerst wordt het geheel thermisch ontlankt. Dat is een proces van ongeveer 8 uur omdat de temperatuur geleidelijk opgevoerd en weer afgbouwd wordt om vervorming tegen te gaan. Zo zijn ook relatief dunne plaatwerkdelen zonder vervorming te ontlakken. De kosten hiervoor èn het cataforezen zijn, gezien de tijd die ervoor nodig is, heel redelijk: EUR 75 voor een voorbrug. De kleur is dan zwart, dus als je hem grijs wilt hebben, dan moet je nog even met de spuitbus aan de gang. Wordt vervolgd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.