gerammel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2002 12:44 #56775 door
gerammel is gemaakt door
hallo,enige tijd geleden had ik met mijn amazon B18a gerammel in de motor, 't kwam blijkbaar van de voorkant van de motor. De kunststoffen distibutietandwielen vervangen door metalen, ne weg was het geluid ... dacht ik. Sinds kort is er terug gerammel, maar enkel wanneer de motor warm is: bij koude motor is er nooit iets; enkel bij het aanslaan van de motor, dus wanneer er superlage toeren zijn, hoor je een fractie van een seconde ook het geluid: iemand en idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2002 19:32 #61034 door
Beantwoord door in topic gerammel
Als de tanden van het fiber tandwiel stukjes miste, dan was de vervanging daarvan noodzakelijk. Was dat niet het geval en waren de tanden mooi scherp, dan had het niet gehoeven, maar dan was het ook niet de oorzaak van de rammel geweest. Vanwege een stotterende koppeling rijd ik altijd met extreem laag toerental weg (eerst gedeeltelijk koppeling op, dan pas gas en meteen koppeling helemaal op) en dan heb ik ook een rammel. Volgens is het bij mijn Amazon de uitlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2002 13:12 #61033 door
Beantwoord door in topic gerammel
Mischien te lage oliedruk of te dunne olie.vr.gr. Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2002 20:31 #61032 door
Beantwoord door in topic gerammel
Rammeltjes kunnen overal vandaan komen ze komen vanachter en klinken van voor en vice versa...Ook ik had een rammel. naarmate de motor warmer werd werd ook het rammeltje harder. Ik dacht dat het van achter kwam maar het revisie bedrijf waar de motor net gereviseerd was vond dat het mijn distributietandwielen waren. Laat dat nou net de onderdelen zijn die ik er zelf weer op gezet had... Toch maar laten vervangen.Rammeltje was er niet door verdwenen. Vervolgens maar blijven rijden. Nu 3 jaar later door een gebroken klepveer mijn kop (na 20.000 km) weer laten reviseren. En wat blijkt naast het overmatige olieverbuik is ook het rammeltje weg. Rara wat is dat nou geweest...Succes met je rammeltje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.