opvulplaatjes

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2002 13:03 #56751 door
opvulplaatjes is gemaakt door
Op zeer korte termijn krijg ik de voorbrug terug van verduurzaming. Dan begint de demontage van de oude en na de nodige reinigingswerkzaamheden weer de montage. Nu heb ik voor het vervangen van de carterpanpakking al eens de vooras een stukje laten zakken. Tussen de voorbrug en de chassisbalken kwam ik aan één kant een paar opvulplaatjes tegen. Nu vraag ik me dus af waarom de opvulplaatjes daar zitten. Logischerwijs concludeer je dan om verschillen tussen links en rechts op te vangen. Maar wàt veroorzaakte de verschillen? Was dat een afwijking in de chassisbalken zodat ik ze bij montage van de nieuwe voorbrug weer gewoon nodig heb? Of was het een afwijking in de voorbrug zodat de nieuwe voorbrug misschien een ander aantal opvulplaatjes nodig heeft? En weet iemand miscchien een goed adres om de castor, camber en sporing af te laten stellen (omg. Eindhoven)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2002 17:38 #61098 door
Beantwoord door in topic opvulplaatjes
Lennard, volgens mij zijn dat inderdaad de camber/caster (weet even niet meer welke van de twee) afstelplaatjes.Ik heb laatst de hele boel laten afstellen bij een gewone garage. Ik heb met opzet de "snackbars" onder de garages vermeden (Kwikfit e.d.). Bij mijn garage (het bedrijf draagt de familienaam, deden ze het keurig en met moderne apparatuur...zo'n 45...60 min . Ze hadden overigens ook opvulplaatjes...to mijn grote verbazing...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 11:17 #61097 door
Beantwoord door in topic opvulplaatjes
Met de opvulplaatjes tussen de bovenste draagarm en de as daarvan wordt camber (wielvlucht) afgesteld. Caster wordt met de plaatjes tussen de voorbrug en de chassisbalken afgesteld. Maar aangezien bij mijn Amazon het aantal tussen links en rechts ongelijk is vroeg ik mij dus af of ik met de nieuwe as in eerste instantie (tot de uiteindelijke afstelling door de pro) gewoon de huidge plaatjes maar moet terugzetten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 13:19 #61096 door
Beantwoord door in topic opvulplaatjes
Lijkt mij inderdaad de beste optie...het oude spul terug, dan heeft de monteur straks ook wat meer voldoening als hij ziet hoeveel hij heeft moeten corrigeren. Ik zou alleen geen lange stukken rijden, maar na de proefritjes zsm naar de garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.