wat te doen met 131 uit 65

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 20:31 #56747 door
wat te doen met 131 uit 65 is gemaakt door
Ik weet sinds kort een volvo 131 uit 1965 te staan. Het is een orginele nederlandse auto. De kleur is donkerblauw. Ik heb de auto gezien en had toen iets van dit kost heel veel tijd en geld om die weer goed te krijgen. In de auto zit een dik 10 jaar terug gereviseerd B20 motorblok. De auto heeft zeker de laatste 10 jaar niet gereden en staat sinds een paar maanden buiten. Deze auto moet geheel gerestaureerd worden. De vraagprijs voor deze auto is 400 Euro. Daar ik niet veel verstand van restaureren heb vraag ik me af of de auto het wel waard is. Zitten geen sleutel bij het voertuig en kentekenbewijs het ik ook nog niet gezien. Wie kan mij advies geven wat ik ermee moet doen. Kopen of niet kopen. Gezien het feit dat de auto helemaal kaal moet had ik er niet meer dan 200 euro voor over.Graag advies, Beert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 20:45 #61113 door
Beantwoord door in topic wat te doen met 131 uit 65
Als deze helemaal kaal is lijkt het mij ideaal als je er een 2de bij koopt om zo e.a. te kunnen combineren. De motor heb je waarschijnlijk nu al binnen en zijn de 200Euro dus goed besteed. Je moet natuurlijk wel even plaats hebben voor 2.Ik zou vooraf wel even proberen te traceren of deze auto niet gestolen is. Wellicht kun je het chassisnummer achterhalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 20:49 #61112 door
Beantwoord door in topic wat te doen met 131 uit 65
Hoi Beert,Ik zou de auto moeten zien maar ik denk dat je erin moet geloven of niet...als je er voor gaat maakt het niks uit of je 200 of 400 euro betaald, uiteindelijk kost het zóveel geld dat die 200 euro verschil in het niet valt.Kortom: als je er voor gaat moet je het niet op zo'n klein verschil af laten ketsen.P.S. je kunt toch wel lassen hè !Volvo groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 16:25 #61111 door
Beantwoord door in topic wat te doen met 131 uit 65
Ben je alleen wezen kijken of heb je iemand meegenomen. Verder hangt het er natuurlijk vanaf wat je wilt gaan doen. Neem iemand mee met verstand van zaken en bekijk het nog eens. Ik denk dat het bedrag wel meevalt, maar het is altijd moeilijk om van een afstand een oordeel te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 20:55 #61110 door
Beantwoord door in topic wat te doen met 131 uit 65
Je moet reeel blijven. Een volledige restauratie kost vrijwel altijd veeeeeeeel meer dan de waarde van de auto. Als je er al de tijd en de plaats voor hebt. Als er in vrijwel elk paneel flinke roest is, dan kun je het als een sloper beschouwen (tenzij je wilt leren lassen). Maar mocht de auto hard blijken, dan meteen kopen voor dat geld. OK, opnieuw spuiten kost ook veel geld, maar als je de voorbereiding zelf doet, dan moet de overschrijding van de kosten t.o.v. de waarde wel te accepteren zijn. Mocht het interieur helemaal aan vervanging toe zijn, en is het chroom waardeloos, dan gaat het ook veel geld kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.