afstellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2002 12:06 #56729 door
afstellen is gemaakt door
Hehe, eindelijk zit het erop. De nieuwe voorbrug zit eronder en alle slijtende onderdelen heb ik ook vervangen. Dus: nieuwe bussen en fuseekogels. De veren en de dempers zijn nog geen anderhalf jaar oud, dus die gingen weer terug.Nu moet e.e.a. afgsteld worden voordat ik ook daadwerkelijk profijt heb van de werkzaamheden (nu klopt er van de afstellingen geen hout meer). Aangezien ik de komende tijd even geen vrij kan krijgen van mijn werk ben ik op zoek naar een bedrijf in de directe omgeving van Eindhoven dat deze afstellingen op de juiste manier kan doen. Iemand goede ervaring met een bedrijf in die omgeving? Kan een reguliere Volvo-garage dit (nog) of is dat niet aan te bevelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2002 08:57 #61161 door
Beantwoord door in topic afstellen
volgens mij kan elk goed uitgerust bedrijf de sporing afstellen. Bij mij combi begon Euromaster vol vertrouwen aan de klus die geen klus bleek te zijn: de bouten wilden niet zomaar los en bovendien bleken de bovenste rubbers versleten, dus advies om die eerst maar eens te vernieuwen. Bij meting daarna, bleek de sporing overigens (weer) precies tussen de referentiewaarden te liggen, afstellen niet meer noig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2002 19:46 #61160 door
Beantwoord door in topic afstellen
Maar in dit geval is een belangrijk onderdeel vervangen: de voorbrug. De 'nieuwe' was niet helemaal gelijk aan de 'oude' gezien het feit dat de afstellingen voor geen meter meer kloppen. Op rode klinkers piepen de banden al bij lage snelheid in lichte bochten, bovendien wringt er iets bij de banden als je recht over putdeksels rijdt. Uiteraard kan een bedrijf als Kwik-Fit of Euromaster de sporing afstellen, maar de vraag is of ze dat ook goed kunnen bij de wielvlucht (camber) de fuseelangshelling (caster). Toespoor (toe-in) en uitspoor in de bocht (toe-out on turn) zijn ook belangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2002 11:05 #61159 door
Beantwoord door in topic afstellen
Hoi,Smeekens in Ulvenhout is voor mij een goed/vertrouwd adres(en ook een bekende in Volvo-klassieker land)Redelijk aan de prijs, maar service/garantie/qualiteit is top.Eindhoven Ulvenhout ong. 50KmNeem eens een kijkje op www.smeekens.nlSucces.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2002 20:06 #61158 door
Beantwoord door in topic afstellen
Aangezien mijn Amazon mijn enige auto is en de APK in de buurt begint te komen, en ik ook nog de reservewielbak moet vervangen moest het snel gebeuren. Gelukkig kon ik bij Schampers Volvo's in Helmond terecht. Ik kreeg een meetrapport met de waarden vóór en na afstelling, en een aantal zaken was inderdaad niet in orde (vooral de sporing week erg af, maar fuseedwarshelling en -langshelling waren ook niet helemaal wat ze moesten zijn). Dit soort werkzaamheden zijn inderdaad niet goedkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.