trekhaak 121

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2002 13:32 #56705 door
trekhaak 121 is gemaakt door
Ik wil mijn trekhaakgegevens op mijn kentekenbewijs hebben. Bij de RDW doen ze nogal moeilijk; verklaring van importeur wat de auto mag trekken etc. Wie heeft hier ervaring mee? B.v.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2002 15:49 #61216 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
hier stond mij reactie, een uurtje geleden toch nog verdwenen, evenals het eerdere cmpressieverhaal. ik hou het even in de gaten. blijft de reactie nu wel behouden, dan kunnen we weer.............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2002 20:52 #61215 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2002 20:56 #61214 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
Ik heb een maand geleden een email gestuurd naar de RDW met dezelfde vraag, het antwoord was stuur je deel 1 aangetekend naar ons toe en het komt voor elkaar. Type trekhaak is niet meer van belang, een week later had ik een nieuw deel 1 met het trekgewicht erop vermeld, 1000 kg, probleem opgelost.groeten Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 09:22 #61213 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
Marcel, type trekhaak is wel degelijk van belang. Heeft de trekhaak geen typegoedkeuring, herkenbaar aan het zwarte plaatje dat er meestal opgepopt zit, dan is het max.750kg ook al mag de auto zelf, meer trekken. Is er wel een plaatje aanwezig, dan staat daarop het max. toegestane voor de trekhaak.Is het max. trekgewicht van de auto hoger dan dat van de trekhaak of andersom, dan geldt het laagste trekgewicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 12:18 #61212 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
Bij mij stond ook vermeld dat ik niets mocht trekken op mijn kenteken, terwijl er met de keuring toch een trekhaak onder zat. Bij navraag bleek dat je even moest bellen met Volvo nederland, deze sturen dan een brief met alle gegevens over trekvermogen. Brief en je kenteken stuur je naar het RDW en aangepast krijg je alles terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 21:20 #61211 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
Henry, Ik heb een plaatje met daarop 1500 kg staan, de trekhaak is van een deens ontwerp, hij doet het al vele jaren prima. Een poging met allerlei papieren naar het RDW sturen van een aantal jaren geleden leverde mij op dat ik maar eens langs moest komen bij een keuringsstation om de trekhaak goed te keuren.Nu stuurde stelde ik een vraag op de site van de RDW en kreeg ik het eerder vertelde antwoord met de daarna goede afloop.De verhalen over het aanvragen bij de importeur slaan natuurlijk helemaal nergens op want bij de RDW is allang bekend om wat voor type auto het gaat en wat hij kan trekken, ze maken het ons alleen maar onnodig moeilijk. Met vriendelijke groeten en succes met de aanvraagMarcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2002 13:42 #61210 door
Beantwoord door in topic trekhaak 121
henry heeft zijn goedkeuring al. Op de trekhaak staat 1400 kg, de combi zelf mag 1200 kg. trekken. max. dus 1200 kg. RDW doet ook m.i. onnodig moeilijk. Bij mijn aanvraag, ca. 1 jaar geleden, kreeg ik inderdaad te horen dat de trekgegevens voor de combi, aldaar niet aanwezig waren. Het reeds opgestuurde kentekenbewijs zou zijn vernietigd.(lekker zo vlak voor de vakantie). Gegevens bij volvo opgevraagd en zij moesten het eerst navragen in Zweden. Tegelijkertijd stond in ons clubblad het relaas van een andere combirijder die enkele maanden daarvoor, hetzelfde traject had afgelegd en uiteindelijk de RDW-goedkeuring had gekregen. Bij onze aanvraag, waren de specificatie's dus wel degelijk bij de RDW bekend. Enfin, het mag even duren met wat tegenwind, luken doet het uiteindelijk wel. groet, Henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.