kilometerheffing

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 18:39 #56692 door
kilometerheffing is gemaakt door
laatst vroeg een naamloze (neem aan dat ie niet streetfighter heet...)naar mogelijke kilometerheffing.Voor alle duidelijkheid: m.b.t. het huidige vrijstellingssysteem zijn geen signalen dat dit verandert, integendeel zelfs. Met het afserveren van Netelenbos is voorlopig ook de kilometerheffing (en mobimeter) van de baan. Enige 'bedreiging' is het teruggeven van het kwartje van kok via de wegenbelasting; daar schieten klassiek- en grijsrijders niets mee op. Wat ons betreft dus liever via de brandstofprijs. Het 'voordeel' van de wegenbelasting-vrijgestelde kan dus relatief iets afnemen t.o.v. de wegenbelastingplichtige. Kijk voor dit soort info ook eens regelmatig op de FEHAC site (www.fehac.nl).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 19:09 #61251 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Ik vermoed dat de belastingvrijheid van klassiekers een fenomeen is dat uiteindelijk verdwijnt. In Duitsland is het zelfs zo dat er voor klassiekers katalysators worden ontwikkeld om in een lagere belastingklasse te kunnen vallen (meer vervuilende auto's betalen er meer belasting). In de UK geldt belastingvrijstelling voor auto's van 1973 en ouder, een grens die dus niet verschuift. Wat dat betreft zitten is NL voor klassiekers dus (nog) een (belasting)paradijs...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 21:25 #61250 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Juich nog maar niet te vroeg want met dit onvoorspelbare aanstaande kabinet weet je het maar nooit en de echte liefhebbers maakt het toch niks uit, we blijven toch in onze klassiekers rijden omdat we dat gewoon prettig vinden.groetenMarcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2002 22:52 #61249 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
het is niet mijn bedoeling een discussie over dit soort zaken op te starten; geef alleen de stand van zaken. De rest is koffiedik kijken;ben ik niet goed in. Pluk de dag, tel je zegeningen en rij zolang het kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2002 10:44 #61248 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Denk dat het wel los zal lopen .Je had "vroeger"de grijskenteken rijders ,die mogelijk heid is omzeep geholpen ,maar de gene die er gebruik van maakten mochten gewoon op de oude regeling verder.(mag aan nemen dat dat voor onze catogorie dan ook geld)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2002 10:46 #61247 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Denk dat het wel los zal lopen .Je had "vroeger"de grijskenteken rijders ,die mogelijkheid is omzeep geholpen ,maar de gene die er gebruik van maakten mochten gewoon op de oude regeling verder.(mag aan nemen dat dat voor onze catogorie dan ook geld)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2002 00:30 #61246 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Vanavond had ik het met mijn vrouw nog over de wegenbelasting en het eventueel restauren ven een 2e amazon. Puur als speelgoed voor de winteravonden in een dan verbouwde schuur.Ik verondestelde al dat na het verdwijnen van Netelenbos( van haar had ik 4 jaar daarvoor als onderwijsman ook al last van) het allemaal wel goed kon gaan. Tot mijn vreugde zie ik nu het eerste positieve bericht van Pieter.Ik ga nu nog even bi de FEHAC kijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2002 14:41 #61245 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Waarom voeren ze niet net zo'n systeem in als bij de verzekering. Geen belasting als de auto jaatlijks minder dan 10.000 km rijdt, gaat ie er boven dan gewoon belasting. Eventueel met vervuiling toeslag. Ik ben het er namelijk best mee eens dat de oude auto's niet voor dagelijks vervoer door het hele land gebruikt moeten worden, maar de nostalgie van de soorten moet wel beschermd worden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.