door het oog van de naald...

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2002 00:48 #56619 door
Niet echt een probleem (meer), maar het moet me toch even van het hart...<br>Ik was net nog lekker even aan het toeren met mijn '72 1800E, toen ik plots wel erg veel spel voelde op mijn stuur.Ik kon de auto nog net het fietspad opdraaien, en vanaf toen niks, nada, null nog te sturen. Ik kon mijn stuur draaien wat ik wilde, maar mijn wielen reageerden niet meer! <br>Bleek dat het rubber flexibel van de stuurkoppeling volledig was losgekomen, zodat het telescopische stuk tot tegen het stuurhuis was gezakt. De bouten staken allemaal nog op hun plaats, maar waren wel uit het rubber koppelingsstuk losgetrokken.<br>Daar sta je dan, in het donker naast de weg. De wagen verder naar huis toe slepen ging ook al niet, want geen stuur... <br>Ben dan maar, ondertussen toch al met een zaklantaarn gewapend (dank je lieve vriendin om deze te brengen), aan het sleutelen gegaan.Ik slaagde erin de losgescheurde stukken terug op hun plaats te krijgen, en heb daarna het telescopische gedeelte klem gezet met een dichtingsringetje (normaal gesproken gebruikt voor het afdichten van een rubber slang) zodat deze niet meer naar beneden kon zakken.Zo ben ik toch nog thuis, ongeveer een 5 tal km verder, geraakt. <br>Morgen zal ik maar een nieuw rubber op de kop gaan tikken, want veilig is het nu zeker niet.<br>Al bij al heb ik heeeeeel veeeeeel geluk gehad. Stel maar eens dat je zoiets voorkrijgt op de autoweg, of tegen hoge snelheid in een bocht. Dan zijn de kosten (en het leed) ongetwijfeld veel hoger dan het uur sleutelen en de 35 euro die een nieuw koppelingsstuk kost.<br>Oef, oef, oef ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.