is dat verstandig doppenset van de aldi van 25 € ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2002 22:32 #56616 door
Vandaag was ik even bij de Aldi, die Duitse supermarktketen, waarvan de meeste producten zeer goed uit de consumententesten komen en dan bedoel ik niet de koffie maar bijvoorbeeld hun computeraanbiedingen etc. Tijdens het verlaten van de winkel viel mijn oog op een 52 delige doppenset in de Aldi-krant, welke vanaf woensdag 14 augustus in de schappen terecht zal komen. De set in kwestie is overigen te bezien op www.aldi.com (onder het kopje Aldi Ned. actueel.)Mijn oog viel voornamelijk op deze aanbieding omdat deze set 'de hardheid en aandraaimoment van een moer' te bepalen is, dus volgens mij zit er ook een momentsleutel bij. Welke naar mijn weten erg prijzig zouden moeten zijn. De set bestaat uit 52 doppen en verschillende dopsleutels en verlengstukken. Ook is de set keurig T.U.V. gekeurd en heb je drie jaar garantie. Nou komt het mooiste: al dit moois kost slechts 24.99 Euro. Dat is toch lang niet gek, dacht ik zo.De ham vraag bij is, heb ik daar wat aan? Ik ga er in iedergeval van uit dat de set geen Engelse maten bezit, welke wij toch met enige regelmaat nodig hebben. Wel is mijn ervaring met mijn Kinzo 'prullie' setje dat zeker de grote bouten (dus niet 1/2 inch.) best aardig passen. Is het nu verstandig deze set aan te schaffen. Ook gezien het feit dat ik binnenkort wat zwaarder werk zal moeten uitvoeren, aangezien een lager in mijn versnellingsbak herrie is gaan maken en de bak tevens (veel)olie lekt.Vriendelijke groet Cander, Amazon Combi `66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2002 23:01 #61483 door
TOen ik student was gebruikte ik gereedschap van pisbakkenstaal. Doe je meer kwaad dan goed mee, schoevendraaiers schieten over de schroef heen of buigen. Later heb ik tijdelijk in de werkplaats van een transportbedrijf gewerkt (trucks repareren) en toen in aanraking gekomen met goed spul. Je merkt gewoon: t gaat allemaal makkelijker, safer en je doet er langer mee. MAAR sleutel je maar weinig en/of weet je niet goed wat je moet hebben, zou je het kunnen proberen, maar met gereedschap heb ik gemerkt dat de kwaliteit echt stijgt met de prijs (of andersom). Overigens hebben ze bij de Aldi best aardig spul over het algemeen. Veel succes en plezier met sleutelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2002 11:58 #61482 door
Voor het normale gebruik zijn de produkten van de ALDI best goed. De set (duitse GS indicate) dus ook: Doppen zijn natuurlijk allemaal metrisch. Let vooral op het materiaal: chroom vanadium betekent redelijk sterk. Voor je versnellingsbak heb je voor de demontage allemaal engelse maten nodig: Inbus sleutels en doppen/steek/ring; In de bak zit geen enkele moer: daarvoor heb je de set dus niet nodig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2002 12:20 #61481 door
Canderje kan er ook los een aantal engelse doppen bijkopen dan heb je het ook kompleet. Doppen zijn te koopt op bv de beurs in utrecht of in speciaal zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2002 13:32 #61480 door
Gebruik zelf enkel Gedore of Heyco gereedschap, maar ben al aan de 3e complete restauratie bezig. Maar inderdaad, voor 'recreatief' sleutelen lijkt het me geen probleem. Al eerder gezegd maar naast je dop sloop je vaak ook de moer als het echt vast zit. Maar de prijs is ook een aspect natuurlijk. Een godore dopje kost vaak al zo'n 30 euro per stuk....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.