het eerste krasje....

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 12:10 #56606 door
het eerste krasje.... is gemaakt door
Het eerste krasje doet pijn. Met de rand van het achterspatbord langzaam langs onze houten poort geschuurd. Een groot deel van de kras is nog blauw en is met polijsten redelijk goed te krijgen. De plek van enkele centimeters waar witte primer te zien is zal ik denkelijk bij penselen en na het uitharden ook polijsten. Heeft iemand nog tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 16:19 #61511 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Tip: Poort breder maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 17:09 #61510 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Goede tip. Hoe kunnen ze blondjes toch dom noemen met zo'n sublieme ideeen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 19:53 #61509 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Zo dit vond ik wel grappig, mag ook wel indien het niet hatelijk gaat worden.Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 20:29 #61508 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Mijn eerste kras na de restauratie kwam van de trapper van een van onze eigen fietsen op de oprit.Sindsdien ben ik er ook achtergekomen dat de blaadjes van een jasmijn een blekend effect hebben op de lak. Ook dat deed en doet nog pijn...Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 21:17 #61507 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Wiet, Blondie, ik wil het inderdaad wel gezellig houden....De poort kan nog iets breder, maar ik denk helaas dat ik de buitenspiegel gewoon niet naar boven had moeten zetten, want dan zie je de onderzijde van de auto niet meer zo goed...Het grootste deel van de beschadiging is inmiddels met commandant No4 weggepolijst en het primerstukje heb ik met het bijwerkkwastje afgelakt (eerst ontvetten natuurlijk).Nu enkele weken laten uitharden en dan polijsten. Je ziet er nu al bijna niets meer van...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2002 00:10 #61506 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
ach, als je spuiter niet gek veel verharder gebruikt in je lak kom je na een jaar ook nog de blaadjes tegen die op je huwelijksdag waarvoor je speciaal je amazon hebt opgknapt, tegen...en dan maar vechten met die vent en hij keihard vol blijven houden dat ik de lak niet had laten uitharden voordat ik de wagen waste... (3,5 week is toch wel genoeg dacht ik?) en aan de temperatuur heeft het harden ook niet kunnen liggen... was toen een graad of 25...ff terzake: weet er iemand misschien nog een leuke body-werker/spuiter in de omgeving zuid-oost brabant of noord/midden limburg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2002 15:09 #61505 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Andere tip, achteruit de poort inrijden gaat meestal een stuk makkellijker en voorkomt zodoende veel ongemak.Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2002 20:52 #61504 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
Arno,het eerste krasje zet je er zelf op ...Dat is de regel bij een nieuw (gespoten) auto. Echter dat doe je op een onopvallende plek. Niet langs je poort.Vraag aan je spuiter wat je het beste kan doen. Als je lak nog redeljk vers is kan je met polijsten ook teveel schade aanrichten. (Doffe plek in de lak)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2002 20:56 #61503 door
Beantwoord door in topic het eerste krasje....
heb je nog wat verf over voor blondie ...o:))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.