productiegegevens

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 11:16 #56575 door
productiegegevens is gemaakt door
Ik ben de gelukkige bezitter van een p133, er zijn echter wat onduidelijkheden v.w.b. de productiegegevens. Met de VKB in het vooruitzicht is duidelijkheid daarover toch wel handig.Kan iemand mij hier helpen ? Via internetsites kom ik er niet uit.Ik heb dus een p133,uit november 1968, met een stuur waar GT op staat (verder geen labels op de auto), de motor is een B20.Bij productiegegevens op het net blijkt er in '68 een 123 Gt geproduceerd te zijn maar met een B18.Is een 123 nu ook een 133, heb ik geen GT of is er een ander motor in gezet ?Heel verhaal, maar waar begint de duidelijkheid ? Alvast bedankt voor reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 15:25 #61626 door
Beantwoord door in topic productiegegevens
probeer eens bij de site Amazonregister.Op de site V44-midden vind je een link.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 19:15 #61625 door
Beantwoord door in topic productiegegevens
Op de site The VolvoAmazonRegister is inderdaad opnieuw te vinden dat mijn chassisnummer (13394 s) in '68 is gemaakt met een B20B motor. Mijn stuur (met aanduiding GT) zal er later ingezet zijn (neppers !) en de verstralers op de voorbumper wsch. ook. Wat zijn overigens verder kenmerken van een GT ?O ja, en wat houdt "axle ratio 4.10:1" in (in schema van productiegegevens)?Bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 20:06 #61624 door
Beantwoord door in topic productiegegevens
Het chassisnrsysteem is eigenlijk simpel. Eerste cijfer een 1 = sedan/coach. Eerste cijfer een 2 = Combi.Tweede cijfer een 2 = sedan (4-deurs). Tweede cijfer een 3 = coach (2-deurs).Derde cijfer een 1 = 1 carb, 2 = 2 carbs, 3 = GT (2 carbs).Je chassisnr. bevestigt dus dat je wel degelijk een echte 123 GT hebt, want alleen bij de GT-versie is het derde cijfer een 3!!De 123GT is van 1968-1970 uitgerust met de B20B, De modellen 1966-1968 met de B18B. Dus ja, een 123GT vanaf ong. juli 1968 heeft een B20B, geen B18B. Ik denk dat je nu wel blij bent...4.1:1 betekent dat de wielen 1 omwenteling maken voor elke 4,1 omwentelingen van de cardanas. Hoe hoger het cijfer voor de :1, hoe korter de overbrenging. Een korte overbrenging is goed voor acceleratie, slecht voor topsnelheid en comfort op snelheid. De lange overbrenging is tegenovergesteld. Gezien de uitvoeringen die er op de Amazon gebruikt werden, nl. 4,1:1 en 4,56:1, heb jij dus de lange (en te prefereren) overbrenging. 4,56:1 werd op Combi's toegepast om nog een beetje acceptabele acceleratie bij volle belading te geven. Aangezien dit ten koste gaat van comfort is een populaire modificatie het plaatsen van een 4,1:1 onder de Combi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 22:56 #61623 door
Beantwoord door in topic productiegegevens
Lennard, bedankt voor je volledige en verhelderende informatie, en ja, ik ben er blij mee......met name omdat ik het eigenlijk niet meer snapte (da's altijd vervelend). Groeten Ernest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2002 14:43 #61622 door
Beantwoord door in topic productiegegevens
als het goed is heeft een GT ook een extra zekeringskastje en een vakje op het dashbord. dat zijn in iedergeval herkenbare verschillen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.