haynes workschop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 21:38 #56569 door
haynes workschop is gemaakt door
weet iemand een vertaalsite engels-nederlands voor engels workschop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 07:37 #61654 door
Beantwoord door in topic haynes workschop
Dick, zoek eens met www.google.nl op het trefwoord "vertalen" en "on-line" of "woordenboeken"en "on-line". Via www.startpagina.nl is via de rubriek talen en onderwijs ook het een en ander te vinden.Ik geef je echter heel weinig kans dat je hiermee het technisch Engels van de Haynes voor je workshop goed vertaalt krijgt, want de techniek is een vak apart en als je op basis van een "normaal" woordenboek of een vertaalgebeuren aan de slag gaat kan ik je bijna garanderen dat je uiteindelijke vertaling wel Nederlands is, maar geen handleiding meer tot repareren van je Volvo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 12:06 #61653 door
Beantwoord door in topic haynes workschop
Haynes heeft een tijd gratis vertaalboekjes bij de handboeken geleverd. Hier staan alle technische termen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 20:27 #61652 door
Beantwoord door in topic haynes workschop
Het leuke aan Engelse termen in de auto-industrie is dat er nogal wat verschillen zitten tussen Brits Engels (BE) en Amerikaans Engels (AE). Wat te denken van schutbord: BE bulkhead (inderdaad, een term uit de scheepsbouw) en AE firewall. Of dorpels: BE sills, AE rocker panels. Spatschermen: BE wings, AE fenders. Motorkap: BE bonnet, AE hood. Kofferbak: BE boot, AE trunk. Cabriolet: BE drophead of softtop, AE convertible of cabriolet. Aandrijfas: BE propellor shaft, AE drive shaft. Benzine: BE petrol, AE gas(oline). Ik kan nog wel even doorgaan...Haynes is in het Verenigd Koninkrijk opgericht en voor Europese auto's wordt (gelukkig) BE gebezigd. Maar voor Amerikaanse auto's worden begrijpelijkerwijs de AE-termen gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.